Gast Geplaatst: 25 januari 2003 Geplaatst: 25 januari 2003 Microsoft heeft vandaag last van een virus attack. Hierdoor is het voor vele MSN en Hotmail gebruikers niet mogelijk om hun mails te checken. Niet iedereen heeft er last van omdat niet alle servers zijn aangetast. Ook het systeem waarlangs Windows XP geactiveerd wordt is buiten werking gesteld. (ik heb dit van een microsoft helpdesk medewerker ). Het probleem zou maandag opgelost moeten zijn.
Gast Geplaatst: 25 januari 2003 Geplaatst: 25 januari 2003 Misschien een domme vraag. Maar ik probeer sinds gisteren mij E@mail box te bekijken maar het gaat bijna niet om verbinding te maken met de server van de provider geldt dit probleem ook voor tiscalli of alleen voor hotmail en msn. Ik heb het soortgelijke probleem ook gesteld bij Windows en CO onder de kop Microsoft Outlook Express. wie weet raad. mvg olav12
Gast Geplaatst: 26 januari 2003 Geplaatst: 26 januari 2003 Helaas kon ik gisteren ook niet ff surfen door de virus maar hieronder ff het hele verhaal waar het om ging. De worm, genaamd SQLslammer, heeft het gemunt op SQL-servers die op Windows 2000-servers draaien. De worm lijkt zich in snel tempo te verspreiden. VirusAlert heeft het virus inmiddels de aanduiding 'gevaarlijk' gegeven. De worm zorgde zaterdagochtend voor zoveel dataverkeer (multibroadcast wat inhoud dat je bijna geen kans heb om te surfen omdat alle bandbreede weggesnoept word) dat veel netwerken overbelast raakten. Ook Xs4all had zaterdagochtend problemen, maar zegt inmiddels maatregelen te hebben genomen. Wel waarschuwt de internetprovider dat websites nog steeds slecht bereikbaar kunnen zijn. Security.nl meldt dat ook de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) (gister)ochtend korte tijd problemen heeft gehad als gevolg van de worm. Systeembeheerders wordt aangeraden poorten 1432 tot en met 1434 te blokkeren. (waardoor vele site's moeilijk of niet bereikbaar waren)+(waardoor ADSL verbinding ook moeilijk was) De worm maakt gebruik van het User Datagram Protocol (UDP). Met dit protocol kunnen gegevens worden verzonden zonder dat er daadwerkelijk een verbinding tot stand wordt gebracht. De snelheid van de verspreiding en besmetting is hierdoor veel hoger dan bij eerdere wormen het geval was. Door gebruik te maken van het UDP-protocol kan het virus vanaf één server tientallen megabits aan dataverkeer genereren. SQLslammer probeert via poort 1434 een server te besmetten, waarna het geïnfecteerde systeem gebruikt wordt om andere servers te besmetten. Hierbij maakt de worm gebruik van een eerder ontdekt lek, waarvoor Microsoft eind juli vorig jaar al een patch uitbracht. bron: Een beetje aanvulling van mezelf plus webwereld.nl Met vriendelijke groet, Ringo
Delano Geplaatst: 27 januari 2003 Geplaatst: 27 januari 2003 Het is huilen vandaag op kantoor. Van alles plat. Rond 9:00 werd het nog leuker kon ik zelfs niet meer sat4all'en.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen