Ga naar inhoud


[Strong] instelling parelelle poort


Gast

Aanbevolen berichten

Heb geprobeerd mijn 8100 strongetje te patchen. Als ik de fullfix wil laden krijg ik wel het "attente negociation" bericht (alleen dan in het engels) maar dat ie "Compatible" is niet. Volgens 'weet het' moet ik dan iets in mijn BIOS veranderen aan de instelling van de paralelle poort. Nou is mijn vraag welke instelling moet ik kiezen. Ik heb wel het een en ander geprobeerd maar krijg steeds het zelfde. Keuze uit:

3BC / IRQ7

378 / IRQ7

278 / IRQ5

 

en voor de mode de keuze uit:

Normal

EPP

ECP

ECP/EPP

 

Als parallele kabel gebruik ik een link kabel wat volgens mij wel goed moet zijn. Verder gebruik ik als seriele kabel een nullmodem kabel met een gender changer om mannetje vrouwtje te krijgen. Is hier soms wat fout?????

 

Als printer heb ik de standaard tekst only (met RAW instelling).

 

Helllluuuupppp

 

Timboektoe

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat compatible verhaal is een fabeltje, dat komt er bij een 8100 bij geen enkele instelling bij.

IRQ instelling zal ook niet veel veranderen, laat dat maar standard staan op 378/IRQ7. ECP zou ook goed moeten zijn.

Jou probleem is waarschijnlijk de kabel, je zegt link kabel en als je daarmee een kabel bedoeld om 2 PC's met elkaar te verbinden zit je fout. Dit is een kabel met een hoop kruisingen. Je moet een kabel hebben die elke pin 1 Op 1 met elkaar verbindt. Gewoon in een computerwinkel gaan kopen.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...