Ga naar inhoud


Humax tuning fail ?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar dagen heb ik met men (patched) humax 5400z het volgende probleem :

Op bepaalde momenten valt het beeld gewoon weg en komt er 'no or bad signal' op het scherm. Het gebeurt zowal bij BVN, discovery als canal plus, maw is dus niet een probleem met de (fun)kaart. Bij antenna settings zie ik soms dat het signaal volledig wegvalt. Als ik op dit moment dan kanalen wil ophalen, zegt hij 'tuning failure', dus ik veronderstel dat het probleem te maken heeft met de voeding van de LNB en/of het middenfrekwent dat naar de LNB wordt gestuurd.

De schotel is goed uitgericht, want soms slaag ik er wel in om op andere frekwenties wél iets te ontvangen. Het is dus blijkbaar min of meer frekwentiegevoelig..

Iemand een idee ?

 

 

Groetjes,

 

Jokke

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk toch dat je schotel beter uitgericht moet worden want er zijn sterke en minder sterke transponders en zoals je al zegt,sommige frequenties ontvang je wel en dat zullen wel de sterkere zijn.

 

Als er geen signaal en je gaat zoeken met de Hummie dan krijg je de melding "tuning fail"

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat dit een probleem is van de laatste dagen, dus ik ga er vanuit dat je hiervoor normaal beeld had.

 

Ik zou voordat ik verder ging met uitrichten ff de aansluiting van de f-connectoren op de kabel controleren.

 

heb iets vergelijkbaars gehad, toen bleek dat de conector in huis niet meer helemaal goed op de kabel zat.

 

Suc6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt iedereen voor de reaktie. Inderdaad sommige transponders zijn sterker dan andere, maar hier is het wel anders: Je ziet dus effektief soms het signaal van 50% naar 0 en terug varieeren. Ik heb nu voorlopig effe geprobeert met een andere LNB, en het schijnt te werken. Heel raar, aangezien canal canarias bijvoorbeeld altijd feilloos werkt. Op deze frekwentie varieert het signaal niet.. Laten we nu een paar dagen afwachten. In elk geval het signaal is constant nu, dus laten we hopen dat het zo blijft.

(ik dacht eerst effe in het forum navraag te doen, aangezien het hier buiten veel te slecht weer was :-)) )

 

 

Groetjes,

 

Jokke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...