jawez Geplaatst: 28 januari 2003 Geplaatst: 28 januari 2003 Hallo. Als beginner heb ik een vraag over viaccess kaarten. Ik keek altijd gewoon met mn pioneer naar de seca zenders,wist ik veel kon ook niet meer ontvangen(canal digitaal monopolie) Nu wil ik dolgraag france 3 ontvangen. Die gebruikt viaccess. Wat kan en/of moet ik nu het beste doen. Een andere ontvanger kopen welke voor beide geschikt is,wel of niet gepatchd,wat is dit nu eigenlijk precies? Hoe kan ik aan zo'n viaccess kaart komen,wat zijn precies funcards? Enfin vragen te over ,nu enkel nog de antwoorden,welke ik probeer te vinden op deze site,maar nog steeds niet goed heb gevonden. Ik lees veel over humax,maar ben ik dan van mijn probleem af of moet ik nog allerlei extra's aanschaffen om viaccess gecodeerde uitzendingen te kunnen ontvangen? Graag hoor ik een reactie van een kenner . Bvb mijn dank!!! Sjaak
Gast Geplaatst: 28 januari 2003 Geplaatst: 28 januari 2003 Je vraagt een antwoord van een kenner maar dat ben ik helaas niet...ik kan je enkel wat uitleg geven... -een patch is om je decoder zodanig aan te passen dat ie meerdere coderingen aankan dan diegene waar ie eigenlijk voor gemaakt is. -een funkaart is een smartcard. Een kaartje waar je veel "fun" mee hebt. Hierop worden codes gezet. Deze codes kan je dan testen op hun werking (of je wel of niet beeld hebt) en eventueel aanpassen met een progger (bvb. Mastera) -met een Humax 5400 (al dan niet een Z) voorzien van een loader ben je voorlopig gered. Momenteel is het mode dat providers van codering veranderen. Maar deze zijn waarschijnlijk niet meer te koop, enkel nog in tweedehands. Een goede vervanger voor deze Humax lijkt me die ID-20. Is er met je Pioneer niets te regelen betreffende patchen? Bezoek ook eens de site van Duwgati
Noordzee Geplaatst: 29 januari 2003 Geplaatst: 29 januari 2003 Als het echt alleen om France 3 gaat kun je ook nog overwegen om een (goedkope) analoge ontvanger te kopen. France 3 is namelijk analoog vrij te ontvangen op 5 graden West. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen