Ga naar inhoud


[Strong 4375] Strong 4375


realist

Aanbevolen berichten

Ik zit mij nog steeds af te vragen hoe dat precies zit met die N(etwork) I(information) T(able) bij de Strong 4375.

Ooit heb ik het volgende gelezen:

Network Information Table (NIT)

Bevat Privé Data, bijv. Orbitpositie, Transpondernummer, ....

De netwerkexploitant geeft opgaven, bestemd voor de automatische afstemming v/d ontvanger, door aan de NIT.

De inhoud v/d laatste twee tabellen wordt al niet meer door MPEG, maar door het DVB-project gespecificeerd. Al deze tabellen bevatten gegevens die voor de technische realisering v/d data overdracht nodig zijn.

De extra door het DVB-Project gedefiniëerde tabellen leveren informatie ,direct voor de klant en kan in een programma gids vermeld worden of zijn geschikt voor de besturing van videorecorders.

Feitelijk zoek ik nu het antwoord op de volgende vragen:.

1) Hoe kom ik aan een NIT die al deze genoemde gegevens bevat?

2) Als ik op een bepaalde satelliet een "search" doe mbv de Func. Toets, dan kan ik vooraf de optie NIT on/off instellen.

Wat maakt nu precies het verschil tussen deze twee mogelijkheden?

3) Elke satteliet geeft een transponderlijst en die zat er van af het begin in. Nu heb ik wel eens een transponder toegevoegd, maar ik heb het idee dat deze lijst niet meer up to date is.

Ik heb begrepen dat je deze lijst via de satelliet kunt updaten door een zog. NIT frequentie in te geven. Wie kan uitleggen hoe ik dat precies moet doen? En hoe kom ik aan de NIT frequentie.

Wat voor mij vragen zijn, zijn voor anderen vaak een weet.

BVD de realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites


Betreffende die NIT's daar heb ik me niet in verdiept,maar volgens mijn zijn al

jou problemen opgelost als je een Update doet. Toen ik de SRT 4375 net had zo'n jaar of 2 terug schoot ik de udate er om de paar maanden in middels de RS232 kabel en natuurlijk het bijbehorende programmaatje (Up/Download 4XX5) en de laatste Firmware versie (word aangeleverd als..elf,file)

Op een gegeven moment had ik daar niet zoveel zin meer in en gebruikte de Update

functie uit het menu in de SRT4375.

Dit werkt prima alleen hebben deze update's geen NL ondersteuning. Nou zat ik me laatst wat te vervelen en heb toen de laatste Firmware :Softwareverie V1.02

van 13 September 2002,die ik er eigenlijk al in had zitten, er opnieuw overheen

geknald maar deze keer weer eens op de oude manier ,met RS232kabel progje en

NL elf file. Nou blijkt dat deze versie toch aardig wat te bieden heeft waaronder meer sattelieten in de lijst en TP's nou dat is toch waar het om gaat ? Gegroet Tawan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tawan,

Het is aan de late kant ( was het niet vegeten), maar hier bij bedank ik je voor jouw antwoord op mijn bericht.

Wat ik nog vragen wou:

1) Als je de firmware update via de satelliet, moet je dan op de Astra afgericht zijn en moet het ook op een bepaalde zender?

2) Mijn firmware is V1.02 en van 13-9-02.

Wordt deze versie dan door Strong aangepast omdat ik begrijp dat jij bij een 2e installatie meer satellieten en transponders in de lijst had.

Gr. V/d realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Realist ,Alleen op Astra afgesteld staan is al voldoende (sterker nog als

je op een andere sattellite staat afgesteld en je heb een draaibare set is het

Strongetje zo slim om tijdelijk automaties terug te gaan naar Astra),Dat zie je niet bij alle ontvangers. De firmware die je er momenteel in heb is de zelfde als ik heb,Dit is tevens de laatste versie tot nu toe, Maar wat blijkt nou als je het weer eens op de oude manier doet met het nulmodum kabeltje en progje en de Nederlandse ELF file ,zul je zien dat je toch meer hebt, waaronder b.v. Nederlands Menu en vooringeprogrammeerde Satelieten, dus ook TP's.

Voor de rest is het nog steeds de zelfde firmware versie .

Gegroet Tawan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...