arnoldl Geplaatst: 29 januari 2003 Geplaatst: 29 januari 2003 hallo all, ik heb enigma opnieuw gebuild , zonder de kan niet decoderen tekst. deze nieuwe enigma start ik mbv het chroot commando. alles werkt perfect , totdat ik een paar zenders zap. dan decodeert hij niks meer . als ik dan met ps de processenlijst opvraag staat camd er 6 maal in , ik neem aan dat hij hierdoor fout gaat. nu wordt dus waarschijnelijk bij het zappen , niet de 'oude camd'gekilled. iemand een idee , want verder werkt het perfect. grtx , arnold p.s. enigma staat op : http://members.lycos.nl/dreambox2/enigma.tar.gz als alles straks werkt zal ik een istalatie instructie plaatsen, voor degenen die dit ook willen
Gast Geplaatst: 29 januari 2003 Geplaatst: 29 januari 2003 Yo arnoldl, Kun je een context-diff of beschrijving posten van de aanpassing die je gedaan hebt om die melding eruit te trekken? Dan probeer ik het hier zelf even uit, met een eigen gebakken Enigma. Het volgende scriptje zou je trouwens kunnen helpen. Rename "/bin/camd" naar "/bin/mgcamd", zet dit scriptje neer als "/bin/camd" en maak het executable. -- #!/bin/sh killall -9 mgcamd exec /bin/mgcamd $* -- Dit zou na elke keer dat je zapped, alle evt. hangende "mgcamd"-processen af moeten schieten. Succes! Grtz, Traveller
arnoldl Geplaatst: 29 januari 2003 Auteur Geplaatst: 29 januari 2003 hallo traveller. in enigma_main.cpp regel 2613 verwijderen , dus : case -ENOCASYS: { int serviceFlags = eServiceInterface::getInstance()->getService()->getFlags(); if( serviceFlags & eServiceHandler::flagIsScrambled ) { Description->setText(_("This service could not be descrambled")); remove line -->> postMessage(eZapMessage(0, _("switch"), _("This service could not be descrambled")), 1); eDebug("This service could not be descrambled"); } break; } ik zal je script gelijk even proberen. grtx , arnold
arnoldl Geplaatst: 29 januari 2003 Auteur Geplaatst: 29 januari 2003 @traveller , het werkt , thanks grtx , arnold p.s. ik krijg deze enigma niet in jouw image vanwege ruimtegebrek , weet jij nog onnodige dingen in je image??
Gast Geplaatst: 29 januari 2003 Geplaatst: 29 januari 2003 Yo arnoldl, Toen ik een tijdje geleden zelf met een eigen gebakken Enigma aan de slag was, vroeg ik me hetzelfde af. Ik kwam oa. tot de conclusie dat libssl overbodig leek. Je zou dmv. `ldd' van de CDK eens na kunnen gaan of er nog meer "loze" libraries in het standaard-image zitten, die voor geen enkele executable / andere library nodig zijn. Controleer ook eens of alle libraries en binaries uit het standaard-image wel netjes gestripped zijn. Verder kun je wellicht enige skins en locales lozen en standaard geen settings (services, bouquets, registry) voor Enigma in je image stoppen. Ik heb er nog niet echt uitgebreid naar gekeken momenteel. Tip voor het snel strippen van alles wat gestripped kan worden, in je huidige dir en alle subdirs daarvan: find . -exec strip {} \; Dat laatste gaat er uiteraard van uit dat de eerste `strip' in je path die uit de CDK is, of je in een native development environment bezig bent. Grtz, Traveller
arnoldl Geplaatst: 30 januari 2003 Auteur Geplaatst: 30 januari 2003 ik zal het een en amder nog eens proberen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen