Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo all,

al in een eerder topic is er besproken dat de max groote van een image file ca 6mb is.

nu de vraag , het flash geheugen moet toch groter zijn , heb ergens 32mb gelezen ,ik heb nog niet in de dreambox gekeken .

maar met deze 6 mb waar de huidige apps nauwelijks in passen .

zou ik het knap vinden als ze de beloofde www browser en email functie zouden krijgen.

dus wie weet hoe de rest van het flash geheugen te gebruiken?

grtx , arnold

Geplaatst:

Het flash geheugen is 8 MB waarvan 256KB voor de bootloader, 6MB cramfs en de rest is jffs2. Dan blijft er dus niet veel meer over. Het kan volgens mij nog wel iets worden vergroot en er kan uit de huidige images nog het een en ander uit wat specifiek voor de dbox2 geschreven is. Applicaties voor e-mail en dergelijke kunnen dan op de HDD want browsen en mailen heeft toch pas zin met een HDD, CF (of gemounte share) aan de box.

Tox.

Geplaatst:

Die 32 MB is volgens mij afkomstig van de maximale grootte van een uitgepakte image. In ieder geval ben je 32 MB van de 64 MB intern geheugen kwijt bij het opstarten, dus dat zal wel door het uitgepakte cramfs gebruikt worden.

Als iemand weet of en hoe die 32 MB terug te brengen is, dan zou ik dat wel graag willen weten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen