Ga naar inhoud


Programmeertaal hyundai


Gast

Aanbevolen berichten

Ben al een tijdje aan het proberen om de sourcode van de 1010 verkrijgen (ivm maken patch) maar het wil maar niet lukken. Is er iemand die weet in welke taal de software wordt geschreven voordat het wordt omgezet naar een bin bestand?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nope! Ik heb na jouw eerdere berichten nog een paar weken verder gezocht en diverse mensen geraadpleegd. Niemand schijnt te weten waarmee de source is geschreven. Ik weet dat je aan dit bericht weinig hebt, maar kan je wel melden dat er vanuit diverse hoeken nog steeds naarstig wordt gezocht. Met IDA pro ben ik niet veel wijzer geworden omdat daar waarschijnlijk mijn kennis tekort schiet.

 

Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat gebruik wordt gemaakt van de ST20 risc processor. Deze wordt hoofdzakelijk geprogrammeerd mbv C++. Op deze site staat behoorlijk wat informatie over de ST20.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal niet zo gemakkellijk zijn

je moet eerst en vooral een reverse engineering programma gaan zoeken die dat specifiek voor die processor doet, het omzetten van gecompileerde data naar source code.

als het nu was voor een gewone intel processor dan zou dat nog beperkt mogelijk zijn maar voor een processor van sgs moet je toch niet lang meer zoeken want volgens mij bestaat daar nog niks voor en zeker niet voor die ST20, of toch niet echt publiek.

je zal ze zelf moeten schrijven denk ik, bestuur heel hard de instructieset gebruikt voor de st20 en dan moet je goed weten hoe dat een C++ compiler werkt en hoe deze compileert, dan ga je daarvoor een programma schrijven die

je gecompileerde data terug omzet in source code.

nu je het zegt bestaat er inderdaad heel weinig over deze materie en ook over deze chip wat me sterker doet denken dat de patchen gewoon door de fabrikant zelf worden geschreven om de ontvangers aantrekkellijker te maken.

maar ik kan ook verkeerd zijn en als dat zo is dan trek ik mijn woorden terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...