NL1PDV Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 Wat is nu het probleem dat bij heftige regenval het signaal wegvalt.. is dit nu het probleem schotel of probleem LNB.. heb laatst eens hier op het forum gelezen dat er in zweden/noorwegen de mensen daar kapjes over hun LNB hebben voor de sneeuw anders kunnen ze niets zien .. bedoel anders moeten we allemaal maar kapjes maken en is de oplossing voor heftige regenval opgelost , toch ?? M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Gast Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 Die paraplu´s zijn al gemaakt hoor kan je zo kopen. Het is dus duidelijk dat het bij de LNB ligt. Avensis
Puch Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 De kapjes boven de lnb's zijn eigenlijk bedoeld om de lnb sneewvrij te houden. Als er sneeuw op je lnb ligt en deze gaat vervriezen dan is de kans groot dat het omhulsel van de lnb kraakt, vandaar de kapjes. @avensis Ik denk dat het signaal afkomstig van de satellieten zwakker word door hevige regenval. Vandaar dat grotere schotels er minder last van hebben. Greetz, Puch iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 Een kapje is de oplossing niet, alle beetje's helpen. Maar het satelliet ontvangst systeem bedacht en berekend gaat uit van ontvangst waarden onder bepaalde omstandigheden. Door toenemen van de temperatuur en bewolking en andere dempings faktoren loopt de ontvangst terug gewoon een natuur verschijnsel. Dus de ontvangst is bepaald door de ontvangst van de schotel en lnbf en aan de andere kant door de demping tussen satelliet en ontvanger waarop wij geen invloed hebben. Ts.
Gast Geplaatst: 31 januari 2003 Geplaatst: 31 januari 2003 Mijn ervaring is dat de regen (of sneeuw) niet zo zeer problemen veroorzaakt, maar onweer in de lucht, dan gaat het fout bij de lnb. Enkele maanden geleden hebben we het daar ook over gehad, kan ik mij herinneren clim
Gast Geplaatst: 31 januari 2003 Geplaatst: 31 januari 2003 Bij onweer heb je natuurlijk hele zware bewolking en al dat water dempt op de KU band behoorlijk. De C band heeft er aanmerkelijk minder last van. Kijk maar eens naar deze grafieken
Gast Geplaatst: 31 januari 2003 Geplaatst: 31 januari 2003 Neem maar eens de proef op de som. Als je tenminste makkelijk bij je LNB kunt komen, we willen uiteraard geen ongelukken. Neem een plastic fles en snijd deze middendoor. Kijk eens wat je normale ontvangst waarde is en als het regent kijk je weer watje ontvangstwaarde is. Nu de halve fles over je LNB en weer kijken wat de ontvangstwaarde is. Een regenbui kan je ook simuleren met de tuinslang. Avensis
Gast Geplaatst: 31 januari 2003 Geplaatst: 31 januari 2003 Ik heb een ALPS LNB en wanneer het regent dan heb ik geen beeld meer, wanneer ik mijn LNB droog maak met een doekje dan heb ik gewoon weer beeld, (dus dat ligt aan de druppels water op de LNB), Ik was dus ook van plan om eerdaags een kapje over me LNB te hangen om hem droog te houden maar ik ben bang dat door een kapje over de LNB het signaal iets zwakker wordt omdat ik misschien dan toch een beetje het gezichtsveld van me schotel ontneem.
Gast Geplaatst: 31 januari 2003 Geplaatst: 31 januari 2003 Geen angst hoor heeft verder geen enkele invloed op je ontvangst. Zal het uitleggen. Je LNB staat gericht op het brandpunt van je schotel. Schotel ontvangt het signaal, bundelt dit en stuurt het naar je LNB. Vergelijk het maar met een brede lichtstraal die opgevangen wordt en als een heel dun straaltje(laser) precies naar dat puntje stuurt waar je het hebben wilt. Avensis
Gast Geplaatst: 4 februari 2003 Geplaatst: 4 februari 2003 zoals al eerder opgemerkt, is dat kapje om de LNB sneeuw- en ijsvrij te houden. Bij hevige regenval wordt de demping groter, vandaar dat de ontvangst moeilijker wordt. Het maakt niet uit of het dan regent bij ontvangst kant, of bij de zendkant. De regendruppels lijken kleine lensjes te vormen, en buigen alles iets af. Daar helpen die kapjes niet tegen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen