Ga naar inhoud


[Pioneer] Patchen Pioneer S110NL2


Gast Redone

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om binnenkort twee Pioneer S110NL2 decoders te patchen, maar ik heb een paar vragen.

 

- kan ik na het patchen met een funcard o.a. irdeto (dus Premiere en Canal Plus) ontvangen;

- hoe lang duurt het patchen per decoder;

- welke software moet ik erin zetten en heb jij deze eventueel;

- kan ik met een Mastera II een funcard programmeren en met welke software en files;

- waar kan ik een Jtag bestellen;

- is er iemand in Twente, die dit eventueel voor mij kan doen.

 

Ik las dat iemand (W.J. Beckers)de volgende software voor zijn decoder gebruikt en daarmee tevreden is:

 

Pioneer DBR-S110Nl, Dynamite 6.12 Nl. met Zap-funktie, Jula SXFun 6in1 key-files en aangepaste kanalenlijst van Marc Zeguers (25-12-02).

 

Misschien kan W.J. Beckers even naar mij mailen. Alvast bedankt voor de moeite.

 

Email: redone@wanadoo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het antwoord op bijna al je vragen kun je in deze thread vinden. Er is veel en vaak over geschreven. Ik stel voor dat je de zoekfunctie gebruikt. Die staat onder 'message board'. Zodra je concrete vragen hebt in de uitvoering wil iedereen je graag helpen.

Wat je niet kunt vinden is of er iemand is, die dit voor je wil doen. Maar als je die vind, dan zal die ook je vragen kunnen beantwoorden.

 

Groeten

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Satori, ik begrijp wel je wel, maar ik wil graag een totaalplaatje. Er staan verschillende kreten op dit forum en die één denkt er zo over en de ander heeft weer een andere mening. Hopelijk is er iemand in Twente die mij kan helpen. Email: redone@wanadoo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Satori al aan gaf kan je beter eerst eens dit board van de laatste paar weken op je gemak lezen en op je laten inwerken. Er zal dan een heleboel voor je duidelijk zijn.

Verder kan je Hier en Hier en ook Hier heel veel informatie vinden.

Als er dan nog vragen openstaan voor je dan wilt iedereen hier op dit board je graag van dienst zijn maar eerst moet je er zelf ook wat voor doen.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik begrijp dat ik het zelf het e.e.a. ook moet leren, maar toch heb ik vooraf al enkele vragen. De belangrijkste vraag is welke kabels (Jtag) ik nodig heb om de S110NL2 te patchen. Heb ik alleen een Jtag nodig of nog meer kabels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ook dat kan je in de info vinden. Je hebt een 1 op 1 seriële kabel en een 1 op 1 parallel kabel nodig.

Daarnaast heb je een stukje flatcable nodig voor de verbinding van de JTAG met de PC.

Dit kan je dus allemaal in de door mij eerder genoemde sites lezen.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Oké, ik begrijp dat ik het zelf het e.e.a. ook moet leren, maar toch heb ik vooraf al enkele vragen. De belangrijkste vraag is welke kabels (Jtag) ik nodig heb om de S110NL2 te patchen. Heb ik alleen een Jtag nodig of nog meer kabels?


Nog even een opmerking.

Ik ken eigenlijk geen DBR-S110NL2. wel een DBR-S110NL.
Het kan zijn dat ik niet helemaal up to date ben.

Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de zekerheid en voor je jezelf allerlei zaken aanschaft:

 

Deze week heeft dynamit laten weten dat je nieuwe firmware in een 110 kunt laden zonder dat je een jtag nodig hebt.

Vvsection heeft dat hier gemeld. Daar staat ook de URL naar het oorsdpronkelijke bericht. Ik heb dit trouwens nog niet getest!.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken wat ik nodig heb voor het patchen van een Pioneer S110NL2 decoder, maar volgens mij ben ik minimaal 60 euro aan kosten voor materiaal (o.a. Jtag) kwijt. Het patchen is toch maar eenmalig en dan kan ik weer een hele tijd met de decoder vooruit. Als ik de decoder vaker moet voorzien van nieuwe software, wordt het pas interessant om het e.e.a. zelf aan te schaffen.

Mocht er iemand in de regio (Midden-) Twente zijn, die Pioneer S110NL2 decoders kan patchen, dan hoor ik dat graag. Uiteraard tegen een vergoeding. Email: redone@wanadoo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een JTag kost aan onderdelen 7 euro en de kabeltjes kunnen je ook de kop niet kosten; de serieële heb je waarschijnlijk al bij je programmer. Daarbij is het ook handig dat je de kanalenlijst via je PC kan aanpassen. Zoals je ziet als je dit forum serieus volgt is de Firmware een "levend" gebeuren en zul je die vaker updaten. Tenzij alles te veel moeite kost om alleen maar TV te kijken. Dan ben je op het verkeerde Forum.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Chablis, ik las dat een Jtag ongeveer 50 euro koste en dan komen er nog twee kabeltjes bij. Ik ben absoluut niet de beroerd om geld uit te geven, maar ik moet er wel uitkomen. Waar kan in zo'n Jtag voor die prijs kopen? Alvast bedankt.

 

P.S. Het is voor het eerst dat ik een decoder ga patchen, dus vandaag mijn wazige onprofessionele reactie's.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van plan bent om af en toe de decoder te patchen, dan is het laden van een kanalenlijst ook niet zo interessant.

Je kunt de 110 dan van nieuwe firmware voorzien en een nieuwe eeprominhoud met alleen een parallel kabel(male-male 1op1) en een seriele kabel (male-female 1op1). Je hoeft dan niets in de 110 te solderen en je hoeft ook geen jtag aan te schaffen. Daarmee zijn alle hardware matige technische problemen weg en kun je de 110 van nieuwe firmware en eeprom voorzien zoals bij de 100/200/BCT14.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hey Chablis, ik las dat een Jtag ongeveer 50 euro koste en dan komen er nog twee kabeltjes bij. Ik ben absoluut niet de beroerd om geld uit te geven, maar ik moet er wel uitkomen. Waar kan in zo'n Jtag voor die prijs kopen? Alvast bedankt.

P.S. Het is voor het eerst dat ik een decoder ga patchen, dus vandaag mijn wazige onprofessionele reactie's.....


je zou ook eens kunnen proberen om zelf een Jtag-interface te maken. Er zijn voldoende schema's in omloop en zo moeilijk is het niet. Heel veel newbie's (ook op gebied van solderen) zijn je al met succes voorgegaan.
Zoals Satori al meedeelde zijn wij hier dus niet om jou gratis TV te laten kijken. Als de 50 euro teveel voor je zijn (er komt regelmatig nieuwe firmware uit en ook nieuwe kanalenlijsten) dan kan je beter een abonement bij Canal+ nemen (ben je denkelijk wel wat duurder uit)

Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de kanalenlijst niet het belangrijkste, dus ik ga een parallel kabel(male-male 1op1) en een (male-female 1op1) kabel kopen. Als ik het goed begrijp, kan ik hiermee de nieuwe firmware en nieuwe eeprominhoud in de decoder zetten. Moet ik de firmware, die jij onderaan je berichtjes aangeeft W.J. Beckers, gebruiken?

 

Ik heb nog twee vervolgvragen. Welke funcard moet ik aanschaffen en kan ik deze met een Mastera II programmeren en met welke software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...