Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft er iemand ervaring met het omzetten van Super 8 films naar een digitaal medium. Ik weet dat er bedrijven bestaan die het voor je doen, maar het lijkt me iets moeilijks. Van de andere kant: waarom zou je het niet zelf willen proberen.

Of weet er iemand een site met info ?

Alvast bedankt

Satori

Geplaatst:

Dat klinkt erg eenvoudig. Ik was bang dat ik dan last zou krijgen met stroboscopische effecten. Het is voor een vriendin van me, dus ik kan het niet 1,2,3 uitproberen. Ik heb de camera: zij de super8 films.

Ik zal het voorstellen.

In elk geval bedankt.

Groeten

Satori

Geplaatst:

@Satori

Een vriend van mij heeft dat inderdaad gedaan met een matglas plaatjes waarop je met een projector het beeld projecteert. Daarachter staat dan je digitale camera. Dit spul is gewoon in de handel te verkrijgen. Je zal de boel dan wel moeten bewerken. Het staat dan in spiegelbeeld en je moet het aantal beeldjes per seconden bewerken. Het resultaat was zeer behoorlijk. Hij had het weer op een videoband gezet.

Het enige probleem was dat je duidelijk de lamp van de projector in het midden van het beeld ziet schijnen. Maar misschien is ook daar wat aan te doen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Er bestaan hulpmiddelen daarvoor, die in de handel verkrijgbaar zijn (waren?).

Bestaat uit een matglazen plaat waar onder een hoek van 90 graden een speciale spiegel (met de spiegellaag aan de voorkant, want anders krijg je geestbeelden)

Zit in een kastje, de ene kant je projector en de andere kant je digitale (of analoge) camera.

Als je handig bent kan je het zelf maken, alleen is het moeilijk om de spiegel te vinden.

Gr. Opa

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ben binnen 1 dag enorm veel wijzer geworden.

Ik heb inmiddels wat doorgezocht en heb verschillende oplossingen gezien. Ook degene met de glasplaat en de spiegel. Ik heb echter ook een andere oplossing gezien, waarbij mbv een dv-camera gewoon het beeld van het scherm opgenomen wordt en dmv software de flikkering vervangen wordt. Het progamma is volgens mij Duits en heet 'cinevid'. De demo's zien er indrukewekkend uit. Als iemand dat progje voor me heeft liggen dan beveel ik mijn PM-inbox van harte aan.

Groeten

Satori

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen