Ga naar inhoud

kaartlezen/schrijver?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lees in de promoflyer van de dreambox dat de ingebouwde kaartlezer ook zou kunnen schrijven. Tenminste er staat reader/writer? Houdt dat in dat ik er met de juiste software kaartjes mee zou kunnen maken?

Geplaatst:

@Mr Humax

Ik denk dat je read&write eerder moet zien als luisteren&spreken tegen een smartcard. Dus niet de write beschouwen als "programmeren" van een smartcard.

@noleech

Die software verwacht een smarcard reader/writer interface gekoppeld aan de seriele poort. Dus zeker geen specifieke SCI (Smartcard Interface) zoals in de dreambox. Het is dus software om via PC met smartcardjes te prullen, zoals er zoveel software is. Dit wil echter niet zeggen dat je zo'n interface niet kan hangen op de seriele poort van de dreambox. Op die manier kan je wel wat doen. Maar dan steek je je smartcard dus niet in 1 van de 2 slots vooraan in de dreambox.

De laatste image van Dr.Matrix bevat de nodige SCI drivers. Nu moet iemand nog even uitvissen hoe je met die SCI devices (/dev/sci/sci0 en 1) communiceert om met je kaartjes te babbelen. Dr.Matrix doet dit in zijn scam0 en scam1 programma's. Spijtig genoeg zijn ze closed source.

Greetz

Geplaatst:

@noleech

Geen idee wat voor type. Ikzelf ken zelfs geen enkel type. Ik heb al wel eens gezocht naar iets algemeens voor SCI onder linux, in de hoop dat die driver in de Dr.Matrix image er zich aan zou houden. Maar zonder success. Blijkbaar is er nog geen "SCI linux standaard driver interface" of iets dergelijks.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen