Ga naar inhoud

Ontvangst probleem:1schotel, 2 LNB's, 2 ontvangers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede satters,

Ik heb 1 Triax 88cm schotel en 2 twin LNB's voor Astra/Hotbird ontvangst.

Signaal gaat via een diseq2 naar een Philips met Servi8_1.42 en via een diseq4 naar een Humax met ToH 2.2

Het probleem: Als de humax aan is (met perfecte ontvangst) en ik zet dan ook de philips aan, dan heb ik op verscheidene zenders geen beeld meer. Alleen de philips aan, perfect beeld! Humax er bij aan, storing!

Alle aansluitingen heb nog eens nagelopen.

Wie (Gerdy?) heeft enig idee waar ik dit probleem moet zoeken.(En oplossen)

Joebel.

Geplaatst:

Hallo Joebel,

volgens mij kunnen de twee diseq-switches elkaar storen. Ik heb daar al wel eens wat over gelezen in het forum.

Groetjes,

Arend.

Groetjes,

Arend.

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:

In één van de tekeningen (Astra Hotbird voor meerdere gebruikers) staat duidelijk aangegeven dat het beter is om één twin disecq te gebruiken in plaats van 2 afzonderlijke.

Dus één twin disecq switch met 2x 2 inputs en 1 output.

Gerdy

Geplaatst:

@ Gerdy en anderen:

Ik heb de zaak volgens jouw tekeningen aangesloten, d.w.z. van zowel de Astra- LNB als de HB-LNB één draad naar een diseq met 2 ingangen en één uitgang naar de Philips en één draad naar een diseq met 4-ingangen en één uitgang naar de Humax. Ik heb nog een LNB met één uitgang liggen voor toekomstig gebruik van misschien Sirius? ontvangst richting de Humax. Een probeersel, maar ik wacht op beter weer!

Groetjes Joebel.

P.s. Ik zit niet iedere dag achter de PC.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen