Ga naar inhoud


Goldprogger - sommige hexen wel, andere niet ?


Gast

Aanbevolen berichten

Gisteren van iemand een secahex gekregen en wat blijkt, die werkt. Nou had ik al wel werkende files maar nog geen een die ook secanix compatible was. Alle files die bij mij wel werkten kreeg ik niet in secanix geladen (of welk ander programma)<P>Dat lukte echter met deze file wel en het programmeren lukte er ook nog mee. Dat doet mij dan dus vermoeden dat het aan de pic file ligt. Iemand die meer licht in de duisternis kan werpen ?<P>groeten en allen bedankt voor het reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Gold=progger en de seccanix editor werken inderdaad niet samen.<P>Het enige wat je moet doen (normaal gezien) is :<P>Laad in secanix een Eepromfile verander alle providers behalve "ident 00 met naam seca ".<BR>Met veranderen bedoel ik nieuwe key's bij de juiste ident zetten.<P>Schrijf de file weg als : <P>Start Gold1.40 op prog eerst de eeprom (juist met secanix gemaakt) en dan de juiste pic-file.(meestal picx44c)<P>Normaal gezien moet nu je kaart werken.<P>Heb zelf al verschillende keren gedaan op deze manier.<P>Tip: vind je sommige pakketten met alleen bin-files gebruik dan winphoenix1.06 load bin-file save as hex8 en rename saved file van Eeprom.h8 naar eeprom.hex<P>Laatste devoy files zijn dezelfde als die van mastercrd alleen heeft devoy andere MK & of key's. (wie eerst is weet ik niet)<P>Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk heel vaak met secanix en bij mij geen problemen .<BR>Heel belangrijk is dat je de settings (alles disabled) goed zet voor dat je gaat proggen bij de gold 140.<BR>Dus eerst edit in secanix load as hex daarna pic bv. snix44 (staan settings al goed)dan eeprom laden en proggen en daar na de pic voor verdere vragen ben ik altijd bereid te helpen op de chat. groetjes en succes GEER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de problemen met verschillende hex files te voorkomen gebruik ik een soort stam-file die ik steeds weer edit met nieuwe maand key's of autoupdate key's.<BR>Op deze mannier weet ik zeker dat ik nooit problemen heb met mijn hex files ten opzichte van de goldprogger.<P>Om de zaak te editen gebruik picbined109 dit vind ik het beste edit programma.<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu dus inderdaad ook een file (stam vanaf nu) die wel secanix is en die ik ook in de goldcard krijg met gold140 en goldprogrammer. Vanaf nu dus maar key's veranderen als het nodig is. Dan werkt het in ieder geval.<P>allen bedankt voor de moeite.<P>PS: heeft iemand ook maar enige reden van dit vreemde verschijnsel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze voor mij zeer leerzame discussie. Het werkt. Nieuwe Eepromfile ophalen bij <A HREF="http://home.dencity.com/sathackro/Base/seca.htm," TARGET=_blank>http://home.dencity.com/sathackro/Base/seca.htm,</A> verlopen Eepromfile laden in de Secanix, files wijzigen, opslaan bijvoorbeeld als Eepron5.hex,en dan samen met bestaande Picfile.hex laden en proggen met de gold140.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu iets waar ik niet uitkom...<BR>Als ik in picbinedit 1.09 een hex file open<BR>krijg ik de melding dat het een SECA MASTER CRD file is... en kan hem rustig bewerken en weer saven <BR>Dan prog ik hem foutloos, maar ontvanger ziet allemaal high asci tekens waar niets van te maken is...<BR>Hoe krijg ik deze werkend in mijn GW kaart..<BR>Kan ook een andere hex of binnen pakken maar<BR>wil weten wat hier aan de hand is...<P>SatJunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ook tegenaan gelopen!<BR>Vermoedelijk is het een CRD file welke via een MasterCRD progger in de EEprom is gezet en hierna weer is uitgelezen en in HEX formaat is weggeschreven. Hierna kun je deze weer met een Gold progger en Gold140 in een GW-card zetten. Hierbij moet je wel de juiste BIN file (die van MasterCRD)gebruiken.<BR>Tevens zijn er vor PicBinEdit diverse "updated" ini files beschikbaar die de EEprom hex file niet helemaal correct behandelen. Bij <A HREF="http://www.beamer,dk" TARGET=_blank>www.beamer,dk</A> kun je een goed werkende versie ophalen die zowel de BEAMER als de DEVOY en de MasterCRD files correct behandeld. <P>Suc6<P> Be Strong

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...