Ga naar inhoud


16F84 A


Gast

Aanbevolen berichten

Het lukt mij niet om de A va****t van de 16F84 te programmeren. (programmeren mislukt op code adres 0000h)<P>Nu heb ik een tijdje geleden iets gezien over een patch die toegepast moet worden om de A va****t te programmeren. Ik weet alleen niet meer waar?<P>Een kleine hint?<P>Bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je pic is waarschijnlijk wel geprogt maar beveiligt tegen lezen. Dus als je programmer begint met verifieren kan hij niets lezen dus denkt hij dat het proggen mislukt is. <BR>Prog de pic nogmaals en gewoon de foutmelding negeren en uitproberen. Werkt bij mij wel.<P>Greetingz Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olaf,<P>Dank voor antwoord, maar dat kan het niet zijn. Welke proggie ik ook probeer, hij geeft die foutmelding al in een seconde bij het schrijven. M.a.w. het kan volgens mij niet aan read-protect liggen.<P>Ik dacht er ergens een opmerking over bij mastercrd te hebben gelezen, maar die lijkt onbereikbaar te zijn.<P>Iemand nog hints?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een eigen programmer ontworpen en gebouwd. Hierbij heb ik gemerkt dat de 16F84 vrij gevoelig is voor de hoogte van de spanning op de MCLR pin bij het programmeren. Als deze te laag is dan krijg je dit soort meldingen. Spanning moet tussen de 12V en maximaal 14V zijn.<P>Dreeke rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

van een goed werkende kaart kan ik met de gold140 de Pic niet lezen. geeft 0000.ook andere programmas als de secanix geprobeerd. is dit een verwant probleem? en wie weet de oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,<BR>Ook ik had steeds problemen met mijn JDM en de pic 16F84A.Met het verwijderen van de pootjes 1,7,8,9,10 en 18 was en is het probleem opgelost.Natuutlijk maak ik gebruik van een ic^voetje waarvan ik de pootjes afbreek.Hopelijk is dit een oplossing.<P>Vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem ligt met de meeste programmers bij de voedingspanning die bij jdm uit de pc wordt gehaald<BR>De GOLD140 werkt met een eigen spanning (adapter)en geeft zowel bij laptops als bij desktops geen problemen<BR>Ook is er voor DOS de parralax programmer<BR>met eigen voeding<P>suc6 Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier geruime tijd probleem gehad met proggen van kaartje.<BR>Kwam erachter dat ik met icprog zowel 16f84 en 24c16 wel kon schrijven (alles in hex, dus geen bin)<BR>geeft aleen bij proggen van eeprom 1 maal foutmelding, gewoon opnieuw proberen.<BR>heb vp2 en weerstand naast switches gemodifieerd naar 4k7<BR>missschien hebben jullie hier iets aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het helpt voor de discussie, maar ik heb bij <A HREF="http://www.mastercrd.net" TARGET=_blank>www.mastercrd.net</A> in de downloadsectie een programma gevonden (pic16f84a.zip)dat in staat moet zijn de PIC te programmeren. Ik krijg het (nog) niet aan de praat. Lijkt dus een probleem te zijn dat met software (instellingen) op te lossen is.<P>Misschien dat iemand kan berichten of het programma werkt<P><BR>Fidel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...