Ga naar inhoud


gold140


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een programma gekocht waarmee ik met een gold140 software mijn pic en goldkaart mee moet kunnen bewerken maar ik krijg er geen eepron in mijn eepron is een bin file werk met jdm en pic wel maar kan hem niet op de goldkaart krijgen wat doe ik verkeerd.<BR>ook kan ik mijn nieuwe pic v1.1 niet bewerken wie kan mijn helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


't is nogal simpel hoor, goldprog kan geen bin file inladen enkel .hex files. Dus eerst de .bin omzetten naar .hex en dan zal 't wel werken. Je kan dit omzetten met vb icprog programmaatje. laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handleiding aanpassen EEPROM.HEX<P><BR>Basis: Programmer EepromEdit versie 280 (software)<BR> Goldprogrammer 140 (software)<BR> Programmer Millenium I infinity (v.1.3) (hardware)<BR> Goldwafercrd (hardware)<P> V35afile0501.hex (eeprom file)<BR> PIC_V35.hex (pic file)<P> <P>Te gebruiken in Mediamaster 9500S met DVb2000 versie 18..<BR> uitgerust met IRDETO BV1.13fNokia Mediamaster 9500<BR> (wellicht ook toe te passen in andere receivers)<P>Basis is de V35afile0501.hex die eerst goed heeft gewerkt voor diverse<BR>providers.<P>Als na enige tijd bijv. de Stream provider niet meer te ontvangen is,<BR>zullen de code's van Stream aangepast moeten worden.<P>Dit doe je als volgt:<P>Zoek op internet naar een website waar de laatste codes zijn vermeld.<BR>(in dit voorbeeld is naar <A HREF="http://www.geocities.com/newkeypage1/pk.html" TARGET=_blank>http://www.geocities.com/newkeypage1/pk.html</A> <BR>gesurfd. Uiteraard zijn in diverse messageboards vaak ook de laatste informatie ook te verkrijgen)<P>Als de gegevens hebt start dan EepromEdit op en laad de file<BR>V35afile0501.hex.<P>Zoek hierna in dit geval Provider 6 (stream) op en check de volgende gegevens:<P>Provider ID (in het linker veld)<BR>Plainmasterkey (in het linker veld)<BR>Key met de daarbijbehorende Plainkey (in het rechter veld)<P>Verander zonodig de gegevens zoals ze in de meest recnte situatie moeten zijn.<P>Tevens kan het zijn dat de date is gewijzigd. Dit zul je dan op het internet traceren.<P>Als alles gewijzigd is kun je dit opslaan bijvoorbeeld als <BR>V35file1301.hex (in dit voorbeeld de datum 1301 van de verwerking)<P><BR>(De Gold140 accepteert echter geen BIN files, derhalve is de Eeprom file reeds geformateerd als een Hex file)<BR> <BR>Verbind de goldprogrammer met de pc en voorzie de programmer van een voeding (12 Volt !!!!)<BR>Stop de goldwafercard in de programmer.<P> Start het programma Gold140 programma op. <BR> In een eerste scherm stel je de juiste compoort in alsook de snelheid van de compoort.<BR> Druk op OK en daarna kom je in een nieuw venster.<BR> In de venster "PICs" stel je de volgende instellingen in:<BR> "Oscilator" XT <BR> "Power Up" disabled<BR> "Watchdog" disabled<BR> "Protection" disabled<P> Ga nu naar de tabblad "EEPROMS"<BR> Ga bovenaan naar "File" en daar kies je dan "load hexfile"<BR> zoek nu de map op waarin je de te programeren files gezet hebt. <BR> klik de V35afile1301.hex file aan. (of de naam die je aan het bestand hebt gegeven)<BR> Klik daarna op "Program".<BR> Nu wordt de hexfile in de eeprom geprogrameerd.<P> Ga nu terug naar de tabblad "PICs"<BR> Ga naar FILE en kies LOADFILE<BR> Kies het bestand PIC_V35.hex<P> Hierna stel je in het venster "PICs" stel je de <BR> volgende instellingen in:<BR> "Oscilator" RC<BR> "Power Up" enabled<BR> "Watchdog" disabled<BR> "Protection" disable<P> Klik hierna op de knop Program<P> Als alles goed verlopen is dan krijg je op het eind <BR> "Verify OK".<P> Haal de kaart uit de programmer en plaats deze in de Nokia 9500.<P> Als alles goed is heb je nu beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...