Ga naar inhoud


goldcard updaten met phoenix progarmmer?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een golcard met een geprogrameerde pic. Ik wil de eeprom hiervan updaten met de nieuwste keys e.d. met een phoenix interface.<P>Als ik het programma secanix gebruik krijg ik < failed to get atr> , hetgeen betekent dat de software de kaart niet alszijnde een smartcard herkend.<BR>doe ik iets fout of is mijn kaart stuk?<BR>deze deed het 3 weken terug nog in een pioneer seca ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,<P>Wanneer je de keys met een phoenix wil aanpassen moet de pic van de goldcard allereerst met een bruikbare file worden geprogd. Ik doe het hier met de V35-pic file van dit board (download) en de aanpassing van de keys doe ik met EEpromedit (eveneens in download). Wel oppassen, elke versie van Eepromedit vereist een specifieke pic-file. Wanneer dit in orde is verloopt het invoeren en proggen van nieuwe keys in de Eeprom gesmeerd.<P>Stefke.<P>TIP : Download de irdeto en seca starterspakketten van dit board. Kom je al een heel stuk verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wink.gif" border="0 Ben je zeker dat de pic-file een secanix pic is ? <P>De melding "Failed to get ATR" kan twee dingen betekenen.<P>1 ste : de pic-file op je kaart is geen secanix pic-file. <P>oplossing: schrijf eerst met een ludipipo of met een andere pic-progger de secanix-pic-file op de kaart en probeer het opnieuw.<P>2 de : Men heeft het verkeerde kristal ingebruik.<P>oplossing: Om de Phoenix-progger te kunnen gebruiken moet de kristal 3.57 Mhz zijn.<BR>sommige programmers hebben twee kristallen waaruit men kan kiezen door middel van een jumper. Zorg dat je die van 3.57 Mhz gebruikt.<P>De 6 Mhz kristal moet men gebruiken bij bevoorbeeld Eepromedit 2.25 of 2.80 irdeto sectie. Bij seca is dit altijd 3.57 Mhz<P>Ik zou zeggen kijk eens en probeer.<BR> cool.gif" border="0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...