Gast Geplaatst: 13 februari 2001 Geplaatst: 13 februari 2001 Ik heb een golcard met een geprogrameerde pic. Ik wil de eeprom hiervan updaten met de nieuwste keys e.d. met een phoenix interface.<P>Als ik het programma secanix gebruik krijg ik < failed to get atr> , hetgeen betekent dat de software de kaart niet alszijnde een smartcard herkend.<BR>doe ik iets fout of is mijn kaart stuk?<BR>deze deed het 3 weken terug nog in een pioneer seca ontvanger?
stefke Geplaatst: 13 februari 2001 Geplaatst: 13 februari 2001 Hallo,<P>Wanneer je de keys met een phoenix wil aanpassen moet de pic van de goldcard allereerst met een bruikbare file worden geprogd. Ik doe het hier met de V35-pic file van dit board (download) en de aanpassing van de keys doe ik met EEpromedit (eveneens in download). Wel oppassen, elke versie van Eepromedit vereist een specifieke pic-file. Wanneer dit in orde is verloopt het invoeren en proggen van nieuwe keys in de Eeprom gesmeerd.<P>Stefke.<P>TIP : Download de irdeto en seca starterspakketten van dit board. Kom je al een heel stuk verder.
Gast Geplaatst: 13 februari 2001 Geplaatst: 13 februari 2001 Ben je zeker dat de pic-file een secanix pic is ? <P>De melding "Failed to get ATR" kan twee dingen betekenen.<P>1 ste : de pic-file op je kaart is geen secanix pic-file. <P>oplossing: schrijf eerst met een ludipipo of met een andere pic-progger de secanix-pic-file op de kaart en probeer het opnieuw.<P>2 de : Men heeft het verkeerde kristal ingebruik.<P>oplossing: Om de Phoenix-progger te kunnen gebruiken moet de kristal 3.57 Mhz zijn.<BR>sommige programmers hebben twee kristallen waaruit men kan kiezen door middel van een jumper. Zorg dat je die van 3.57 Mhz gebruikt.<P>De 6 Mhz kristal moet men gebruiken bij bevoorbeeld Eepromedit 2.25 of 2.80 irdeto sectie. Bij seca is dit altijd 3.57 Mhz<P>Ik zou zeggen kijk eens en probeer.<BR>
Gast Geplaatst: 13 februari 2001 Geplaatst: 13 februari 2001 Bedankt jongens , dit zijn antwoorden waar je iets mee kunt!<BR>Ik dacht dat ongeacht de file in de pic , je een editor kon gebruiken .<P>weer een stapje verder!
Aanbevolen berichten