Ga naar inhoud

Off. kaart in magic module activeren in dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik heb een officiële kaart die geactiveerd moet worden. Dit is al 3x mislukt. De magicmodule lijkt het activeringssingaal niet op te pikken. Weet iemand hoe dit komt? Ik gebruik penta 1.09 (1.05 ook geprobeerd) en dreambox 1.02 (1.04 ook al geprobeerd) maar het wil niet lukken. Iemand ideeën? Het zou enorm kunnen helpen.

Greetz!

Geplaatst:

Dit zal niet aan de dreambox liggen, in het MM forum is dit al besproken het lijkt dat de penta het niet kan.

Probeer het eens met andere cam soft voor je MM of anders met een aston 1.05 module die werkte bij mij wel de update bij in de DB.

Geplaatst:

dahm, kan ik m niet gewoon zelf activeren? Ik las ergens dat iets dergelijks mogelijk is met MKF. Kan dat dan door gewoon een vinkje voor het juiste pakket te zetten? Als dat ook (zonder problemen, met name ook straks bij de kaartwissel) kan dan doe ik dat wel. Het ligt idd niet aan de dreambox denk ik. Zal wel weer een bijwerking van penta zijn. Weet iemand of tetra het wel kan? Ik ga niet zomaar nog een vierde activatie aanvragen, dan zullen ze daar oko wel denken. Sorry trouwens als dit een beetje off-topic is geworden. Thanks voor de hulp in elk geval.

Greetz!

Geplaatst:

Hoi,

Bij mij krijg ik tot nog toe altijd een update op de officiele kaart met MM en Penta 109 (in mijn Hummy, op de DB draait een struisvogel) dus daaraan kan het niet liggen. Met MKF kun je de kaart trouwens goed bewerken. Nu weet ik niet wat je met 105 bedoelt? De aston 105 of de penta 105. Is je masterkey nog wel geldig? want dan krijg je ook geen update meer, kan gebeuren als je de kaart lang niet gebruikt hebt (dacht ik zo), nieuwe mk1 drop en hij doet het weer.

suc6

Geplaatst:

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Met 105 bedoelde ik dat ik pentacrypt 1.05 ook heb geprobeerd. Een aston 1.05 module heb ik niet voor handen dus daar zou ik dan wat op moeten verzinnen. Het probleem is echter niet de updates van de kaart, maar het activeren er van. Het is een officieel kaartje met officieel en betaald abonnement dat nog moet worden geactiveerd. Of ik al een geldige master key heb weet ik niet. Komt die niet vanzelf als de kaart wordt geactiveerd (en dat dat dan het update gedeelte is dat wel blijkt te werken in de MM) of moet ik om te kunnen activeren ook al de master key hebben ( dat deze met de activering wordt meegezonden ). Als ik alleen maar een vinkje hoef te zetten voor het juiste pakket zonder de overige data te wijzigen dan wil ik hem best zelf activeren met MKF. Als de update van de keys dan vanzelf komt (heb een geldig abo, dus zou misschien van zelf dan komen). Weet iemand trouwens misschien de ideale combinatie MM penta/tetra versie / dreambox firmware? Misschien heb ik de software nl niet goed op elkaar afgestemd. Nogmaals bedankt voor de hulp.

Greetz =-gui.do-=!

Geplaatst:

Hoi,

ik begrijp het geloof ik niet goed.Als je een officieel abo hebt en de kaart doet het niet dan moet je naar C+ bellen. Heb jij enkel het vrije C+-pakket, dan heb je ook geen abo maar betaal je een jaarlijkse bijdrage aan C+ voor ??. Heb je enkel je gratis-pakket dan kan de zaak ook anders liggen en kun je met MKF wel iets aanvinken maar wordt dan enkel weggeschreven als je de masterkey hebt. Dus aanvinken alleen werkt ook weer niet. Let wel: woon je in C+-land is dat wel il..., woon je elders dan weet ik het niet.

suc6

Geplaatst:

Hoi,

bedankt nogmaals voor de reacties. Het is nu gelukt! Blijkbaar had de magic module de kaart wél geactiveerd, zo leek ook te zien aan de datum bij cardinfo, die was juist. Echter geen beeld en geluid. Tetra-crypt er in gestopt en yep alles deed het. :-) Helaas wel nog geen geluid bij enkele MTV-networks kanalen (o.a. VH1 en VH1 calssic :-( ) uit het nederlandse basispakket, wel beeld. Hoe dit komt weet ik niet...

Mzzl!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen