mietde Geplaatst: 4 februari 2003 Geplaatst: 4 februari 2003 Zou net zo goed in het beginnersforum kunnen denk ik maar ik plaats 'm toch maar hier. Vanwege een boom had ik nix aan m'n twin lnb met diseqc switch, nou behoorde die tot een erg lekkere 2e handse deal dus dat geeft verders nix. Maar goed, de zucht naar meer is dus begonnen en aangezien ik me nog niet het draaibare systeem kan veroorloven die ik wil heb ik voor zolang maar besloten met een losse diseqc switch m'n oude 66cm triax schoteltje erbij te hangen. Op mijn 88cm schotel komt een oude lnb en op het kleine schoteltje komt een nieuwe MTI 0,5db. Ik hoop met de kleine schotel sirius nog te kunnen ontvangen anders baal ik toch een beetje (ik heb begrepen dat het op 't randje zal zijn). Hoe pak ik dit aan? Het lijkt me zinvol om eerst de settings van sirius te laden en dan een fta zender op sirius (welke?) op te zoeken. Ik heb mbv DreamBoxEdit de draaibare settingslijst van Joske bewerkt door alle andere bouquets en sattelites eruit te gooien. Dus, hardware aanpassen, settings laden, fta zender op sirius selecteren (welke?) en dan de schotel zolang draaien totdat ik ofwel een ons weeg of totdat ik beeld heb. Klopt het zo of mis ik weer es wat? You cannot ignore that member
Gast Geplaatst: 4 februari 2003 Geplaatst: 4 februari 2003 Als FTA kan je Viasat Info (11804H) gebruiken. Maar ik zou toch opteren om de grotere schotel en de nieuwe lnb te nemen, kwestie van de lagere ontvangststerkte van Sirius een beetje te compenseren...
Ron Geplaatst: 4 februari 2003 Geplaatst: 4 februari 2003 Triax 66? Dat is toch 58, 68, 78 of 88? Ik denk niet dat je veel beeld zult krijgen op sirius met een triax 68 maar gezien jouw redelijk goede LNB zou je het kunnen proberen. Tox.
Gast Geplaatst: 4 februari 2003 Geplaatst: 4 februari 2003 sirius is toch wel zo sterk dat je em op een 60 cm of 68 cm kunt pakken? Heb op een 80cm 100% signaal gehad....
mietde Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Geplaatst: 5 februari 2003 Uiteindelijk toch nog van mening verandert en een diseqc motor gekocht. Ook al is het niet precies wat ik wilde denk ik toch meer lol aan een dergelijke setup te beleven. Doorslaggevend was de prijs van zo'n motor die toch wel erg gunstig is. Ook sirius zou nu geen probleem meer mogen zijn aangezien de mti lnb nu op de 88cm draaibare schotel komt. Blijft over de boom en de sat posities tussen zo'n 17 en 12 graden (schatting). You cannot ignore that member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen