Ga naar inhoud


gold140


Gast

Aanbevolen berichten

kan iemand mijn vertellen hoe ik met dit programma kannalen bij kan zetten<BR>als ik de codes zie zien ze er heel anders uit dan bij scanedit van het starters paket<BR>al die programmas doen het niet met mijn progger ik heb een gold v1 progger kan iemand mijn helpen een hopelozen beginner en wat moet ik met multiemac ziet erleuk uit maar waar is het voor is er voor dit<BR>programa gold140 geen gebruiksaanwijzing<BR>bij voor baat dank david

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gold140 dient om een goldcard te programmeren, secanix dient om de hex-file die op de goldcard (meer bepaald in de eeprom) moet komen, aan te maken.<BR>Dus: secanix starten, hex-file laden (vb eeprom.hex) en dan editen: in linkse kolom op een ident klikken, in het middenste venster (iden-info) verschijnt alles wat bij de ident behoort, klikken op de regel die je wil wijzigen, die regel verschijnt dan rechts in het edit-vak, wijzig wat je wil wijzigen en op APPLY drukken. Even proberen en het lukt wel.<BR>Om te programmeren: gold140 starten, eerst de eeprom programmeren en vervolgens de pic-file.<BR>Succes<BR>Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Multimac op een goldprog. is (denk ik, kan verkeerd zijn) om D2Mac te proggen.<BR>Hieronder een handleiding voor de goldprogrammer. Ik had dit nog op mijn oud pc'tje staan. Ooit door iemand geschreven (weet niet meer door wie, en heb wat hier en daar bijgewerkt.)<BR>Programmeren met de Goldprogrammer en met Goldwafer en Pic Card.<P>Deze programmer heeft twee files nodig, namelijk een file voor de Eeprom en een voor de Pic, deze beide files hebben de extensie .HEX<BR>Programmeer steeds eerst de Eeprom en daarna de Pic, anders werkt de kaart niet.<P>Verbind de programmer met een gewone seriële kabel aan een vrije COM poort met de computer en voorzie de programmer van een 12Vdc (gelijkstroom) voeding<P>Stel via configuratiescherm en systeem de gebruikte com poort in op de snelheid 38400 baudrate.<P>Start het programma gold140 op en vink de gebruikte com poort aan alsook de snelheid 38400<BR>Klik OK<P>Stop de pic- of goldkaart in de programmer met de kontakten naar beneden. De programmer zal nu de kaart identifieren.<P>In het Picvenster stel je de Oscillator in op “XT” terwijl je “Power Up” en “Watchdog” en “Protection” op “disabled” zet.<P>Ga nu naar EEPROMS<BR>Ga bovenaan naar “File” en kies “load hexfile”. Zoek nu de map op waarin je de te programmeren files gezet hebt. Klik de Eeprom.hex of 24c16.hex aan.<BR>Klik daarna “Program” …………. nu wordt de Eeprom geprogrammeerd.<P>Ga nu terug naar PIC’S<BR>Vink in “Protection Enabled aan en laat de andere op “disabled” staan, “Protection” stel je in als “RC”<BR>Ga nu weer naar “file” en dan “load hex file” ga terug naar de map met files waarin de pic.hex of de 16c84.hex staat, klik die aan en ga dan naar “program” ……….. nu wordt de Pic geprogrammeerd.<BR>Als alles goed verlopen is krijg je op het eind “Verify OK”.<BR>Haal de kaart uit de programmer en stop deze in de ontvanger. Indien je de juiste files gebruikte heeft u beeld.<P>Let op, veel files die bestemt zijn voor de eeprom hebben de extensie .bin<BR>Die bin file moet omgezet worden naar een file met de extensie .hex<BR>Om deze extensie om te zetten kan je vb het programma IC-prog 0.9 gebruiken (JDM programmer soft). Laad de bin file en “save file as” opslaan als hex file.<P>SatMan tongue.gif" border="0 <BR>__________<P>Moderator 'Internet via the Sky'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...