Ga naar inhoud


[Pioneer] fout bij patchen pioneer dbr 100nl2


rave62

Aanbevolen berichten

IK was bezig met de luxe versie van codemaster 6.16 in mijn deco te zetten ,en omdat mijn computer gecrasht was ik met pioneero mijn deco gepatcht zonder op mijn instelllingen te letten eerst per ongeluk adres600000 de firmware eringezet terwijl het met een ander adres moet en bij mijn confugiratie scherm ben ik vergeten of hij wel voor de goede instellingen voor mijn deco stond.

Afijn opnieuw geprobeerd met de instelling zoals het hoort maar mijn deco geeft de melding Jc2 dan een 0 en dan 128 en springt dan op ---- en schakelt op standby.Wat kan ik doen om hem weer draaiende te krijgen?

Svp Hulp A.U.B

Groeten Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas kan ik je geen concrete hulp aanbieden.

 

Wat je beschrijft zou eigenlijk geen probleem mogen geven omdat het 60000000 een stuk lager ligt dan de 7fe00000 en de bootloader helemaal bovenin het adresbereik zit.

 

Omdat ik aanneem dat je met parallel/serial hebt proberen te flashen zijn de instellingen in Pionero van minder belang. Dus daar kan ihet ook bijna niet aanliggen.

 

Je display meldingen ken ik echter niet. Dus ik heb geen idee wat er aan de hand is.

 

Als je het niet via parallel serial voor elkaar krijgt, dan zou ik het via jtag proberen. Hiervoor hoeft de Pioneer niet in service mode te staan.

als het dan met Pionero nog niet werkt heb je nog de optie om jtag_tester/jtag_chk te proberen.

 

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is ik kan hem gewoon patchen pioneero geeft aan dat de update succesvol is verlopen en zodra ik hem controleer blijft hij de melding geven j2o dan 0 dan 128 en dan ---- en dan springt hij automatisch op stand by.

Hij reageert op standby schakelen springt dan aan en het hele verhaal gaat weer van vooraf aan.

Kan ik op een of andere manier de deco algeheel resetten? of moet hij naar de schroothoop? Help

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan nu wel firmware erin zetten maar volgens mij is dit weer voor een andere versie het de 612 nl de luxe dan draait hij wel ook geeft hij beeld maar als ik hem dus wil configureren dus tijd data etc dan geeft hij dezelfde melding als voorheen,zodra ik de deco uitzet geeft hij weer hetzelfde kanaal aan en de tijd van de oude firmware.

ik ben in ieder geval een stap verder en ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep hij doet het weer ik heb de dynamite 5 versie erin gedaan en de 14xxx dyn in config pioneero aangepast en het leek wel of de chip een reset kreeg de balk voor het meelezen van het verloop van de installatie bleef stilstaan en schoot na 5 sec als raket gelijk door naar het eind.toen heb de de luxe 6.16 nl firmware erin gedaan codemaster en alles funtioneert weer.

conclusie voorlopig laat ik mijn deco DICHT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...