Ga naar inhoud

Nieuws betreft veranderingen in image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zum Umbau des Netzteils: Wir haben die neuen Displayscheiben noch nicht da. Wer sein Display mit umbauen lassen möchte soll bitte noch ein wenig warten. Für diese neue Scheibe müssen wieder neue Werkzeuge gemacht werden, der richtige Kunststoff muss besorgt werden usw.

Wegen der Software:

Die Software wird komplett neu überarbeitet, sie soll nun PlugIn fähig werden um auch Module laden zu können. Die Switch und Rotorsteuerung wird komplett neu überarbeitet. Das Problem mit dem Tuner wird nun zusammen mit dem Hersteller angegangen. Hierbei handelt es sich um eine Anpassung der Software an diesen Tuner.

-Setup wizard - man schaltet die Box das erste mal ein, bekommt erst mal einen Bildschirm mit Sprachauswahl, Diseqcauswahl und geht dann

durch den Senderscan.

-MPG-Playback (von Festplatte).. allerdings noch nicht stabil, wird eventuell im nächsten Image noch nicht drin sein.

- diverse bugfixes)

- neue sprachen (insgesamt jetzt 16 stück)

- USB support, jedoch noch ohne Anwendungen, jeder der sich mit Linux auskennt kanns benutzen. Wir werden hier aber auch weitermachen.

- Czechisches EPG

- Änderungen am AC3-Audio

- Tuner "nen bisschen" fix - so gut es halt im Moment geht, wir warten hier auf den Techniker vom Hersteller!

- neuer kernel - Plattenprobleme gefixt

- Neue user bouquets

- diseqc 1.2 geht

- ein paar timer bugs gefixt

Geplaatst:

of terwijl...... ze laten wederom alles over aan de hobbyist.......

Jongens laten we erg blij zijn met mensen als travellar en ronaldd ( en een groot aantal programmeurs die ik vast vergeet )want als die er niet waren was de dreambox een waardeloos ding want je ziet maar weer ze hebben de problemen eerst op laten lossen door de hobbyisten en gaan dat toepassen in hun eigen nieuwe images...... jammer dat dream multimedia niet verder ontwikkeld dan wat er al is.....( en dan vinden ze de kritiek ook nog vreemd ook )

maar hij word steeds mooier thnx to the die hards....

gr skilder

Geplaatst:

Wat is dat nou voor een onzin? Ik geloof niet echt dat je snapt waar Dream, maar ook traveller en Ronaldd mee bezig zijn.

Dream heeft nogal wat gefixed en traveller, Ronaldd en souldream zie ik voorlopig nog geen frontends en drivers coden. Respect anyway want de emu werkt geweldig, maar een emu van de dbox2 maakt geen dreambox. Dat moeten de drivers en enigma doen.

Die jongens van Dream doen hun best en er is weer veel veranderd en toegevoegd. Ook alle veranderingen die je nu in de image van traveller ziet zijn gemaakt door Dream want traveller gebruikt het enigma uit de tuxbox CVS en die is gemaakt door Felix van Dream Multimedia.

Traveller heeft op geniale manier de emu waarvoor de dream.o door Mcduff gepatched is, geport naar nieuwste cvs van enigma en een paar leuke scripts gemaakt, maar het zijn de jongens van Dream die de software en drivers moeten coden. Iedere programmeur zal weten dat daar het echt moeilijke werk zit.

Tox.

Geplaatst:

Yo Toxic[Q],

Goeie uitleg. Ik gebruik inderdaad voor het grootste deel gewoon bestaande software en probeer het zo aan elkaar te lijmen dat het een mooi en functioneel geheel wordt. Het echte werk wordt gedaan door al die ontwikkelaars van het Tuxbox-project, mgcamd, Dream Multimedia, etc.

Dat door Dream Multimedia aangekondigde features veel eerder in mijn releases lijken te verschijnen, komt doordat ik mijn Enigma nu compileer uit de bron-code zoals die op dat moment door de ontwikkelaars bijgewerkt is. Sommige nieuwe features zijn er dus al, maar Dream Multimedia zal ze vast eerst wat grondiger willen testen en verdere features willen toe voegen voordat ze zelf een nieuwe release van hun image de deur uit doen. De Enigma in mijn images is "bleeding edge", zeg maar; het laatste van het laatste, maar met een veel grotere kans op bugs, omdat een hoop code nog niet grondig getest is. Als we alle bugs die we in de nieuwe Enigma's vinden nou allemaal netjes rapporteren bij de ontwikkelaars ( http://tuxbox.berlios.de ), doen we hun een plezier en ook onszelf, omdat evt. nieuw gevonden bugs dan ook op gelost worden. Ik zal hiertoe in mijn volgende releases in mijn README documenteren op welke datum en tijd de Enigma uit CVS getrokken is, zodat je dit ook kunt vermelden.

Als ik zo naar het lijstje aangekondigde features (ook de kernel en driver-verbeteringen) kijk, kan ik al niet meer wachten. :-)

Grtz,

Traveller

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen