Ga naar inhoud

Hoe MPEG2 af te spelen op de Dreambox?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi All,

Hoewel het een fluitje van een cent is om een op de Dreambox opgenomen .ts file op mijn PC af te spelen (.ts hernoemen naar .mpeg) lukt het andersom niet ;-)

Heb een test MPEG2tje gemaakt, naar de dreambox gestuurd maar afspelen op de Dreambox lukt niet.

Kan het zijn dat voor het afspelen op de Dreambox een echte transport stream nodig is ipv een 'normaal' MPEG2 bestand? Lukt het afspelen van *.ts bestanden op mijn PC wel omdat een codec in Media Player (Microschoft) wél Transport Streams kan afspelen?

Is het jullie gelukt om MPEG2 bestanden vanaf de PC op de Dreambox af te spelen? Welke tools heb ik nodig en / of in welke richtig moet ik de oplossing zoeken?

Groet, Iw@n

Geplaatst:

volgens mij is dream mm een aantal dagen geleden met mpg playback support, dit zag ik tenminste voorbij flitsen in de mailinglist.

ik denk dat we gewoon nog even moeten wachten

domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Geplaatst:

misschien lukt het wel door er met een programmatje TS van te maken, zoals b.v. pvastrumento. dan renamen naar .ts . Ik heb het niet geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat het werkt wanneer het ook werkt andersom door te renamen. Maar dat kan ook liggen aan de geïnstalleerde codecs en filters. Wanneer je b.v. de elecard MPG codec hebt geïnstalleerd maakt het volgens mij niet meer uit of de extense .mpg of .ts is.

Greetz!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen