Ga naar inhoud

mag de post u post bekijken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,<BR>niet direckt te maken met satelliet tv maar toch met kaarten e.d.<BR>sinds onlangs stuur ik geregeld verschillende kaartjes naar nederland.nooit geen probleem gehad maar nu bleek dat een postpakket met 2 nederlandse kaartjes was bekeken door een derde en niet goed terug verpakt.ik had de kaartjes mmooi verpakt met zilverpapier en als het pakketje daar toekwam was het geheel beschadigd en de kaarten zaten er los in dus zonder zilverpapier en de uitleg was verfrommeld.nu mijn vraag,<BR>zou het gerecht of kan canal+ het gerecht opdracht geven om pakketten van één of ander persoon te onderscheppen om te zien als men niet doet in piraterij van kaartjes?zou het kunnen zijn dat het gerecht de post opdracht heeft gegeven om dat pakket te bekijken?zeker ben ik ervan want het zilverpapier kon er niet zomaar zijn van afgevallen.<BR>hopelijk wordt ik niet gebanned voor deze vraag,maar vindt het merkwaardig dat post die ik verstuur/ontvang beschadigd is of vermist.<BR>Wat denken jullie daarvan?

Geplaatst:

Alle post maar zeker de post welke de landsgrenzen overschrijdt kan worden gescanned op de inhoud. Dit gebeurt niet met elk postpakket maar steeksproefgewijs worden er inderdaad pakketten gescanned. Mocht uit deze scanning blijken dat het verzondene uit oa elektronische onderdelen of producten bestaat kan men besluiten de post open te maken. Daartoe is mijn bevoegd omdat er op deze afdeling van de PTT een medewerker zit welke door het ministerie bevoegd is dit te doen. Dit is in het leven geroepen om bijv onderdelen voor bommen, bombrieven, geheugenchips met gevoelige informatie enz welke in landsbelang of in het belang van de veiligheid niet verstuurt mogen worden tegen te gaan.<P>Denk dat dit helemaal niets met C+ te maken heeft maar meer met het feit dat een smartcard bestaat uit een kaart met electronische onderdelen en men wellicht wel heeft gedacht als het om een orginele smartcard ging dat het een misschien wel gestolen creditcard ging.<P>Satwatcher

Geplaatst:

Waarschijnlijk ook omdat de boel verpakt was in zilverfolie hebben ze op de scan niet kunnen zien wat er in zat, vandaar dat het pakket waarschijnlijk opengemaakt is.

Geplaatst:

Een kennis van mij werkend bij T*T vertelde mij dat bevoegde personen pakjes en dergelijke mogen openen. In België wordt de uiteindelijke bestemmeling hiervan wel op de hoogte gebracht door middel van een etiket aangebracht door bv. de Belgische douane of bepaalde politiediensten.<BR>Geenzins mag de inhoud bewust worden beschadigd. Moest dit toch gebeuren dan kan je beroep doen op aansprakelijkheidsverzekering van de vervoerder - in dit geval de post dus.<BR>Een bemerking - stuur je kaartjes gewoon via expressdiensten. Voor minder dan 20fl stuur je je kaartjes door geheel Europa. (Snel en inclusief verzekering).

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.