Gast Geplaatst: 7 februari 2003 Geplaatst: 7 februari 2003 Hi All, Ben vanavond weer een beetje aan het 'spelen' geslagen met die prachtige Dreambox, en probeerde een swap file te gebruiken zoals uiteengezet op http://www.winesoft.nl/Dreambox_System_Software.html Ik heb zelf geen HD in m'n dreambox dus moet ik swappen over een NFS mount, met de volgende aanpassingen is me dit gelukt: * Maak de swapfile gewoon aan op de NFS mount zoals uiteengezet op bovenstaande URL * Volg onderstaande procedure voor het activeren van de swap file over NFS: export SWAP_FILE=/hdd/swap_dir/hd_swap_file /hdd/apps/mount_util/sbin/losetup /dev/loop/0 $SWAP_FILE /hdd/apps/mount_util/sbin/swapon /dev/loop/0 M'n nieuwe start_engima ziet er nu zo uit: ifconfig eth0 172.16.1.4 netmask 255.255.255.0 up mount -t nfs -o nolock 172.16.1.2:/dreambox /hdd export SWAP_FILE=/hdd/swap_dir/hd_swap_file /hdd/apps/mount_util/sbin/losetup /dev/loop/0 $SWAP_FILE /hdd/apps/mount_util/sbin/swapon /dev/loop/0 [ -e /var/etc/.noautokeyupdate ] || (sleep 15; keyupdate) & /hdd/opt/ntp/start_ntp.sh /bin/enigma cp core* /hdd/ /sbin/halt Met als resultaat: /var/tuxbox > free total used free shared buffers Mem: 29980 25512 4468 0 4336 Swap: 131064 0 131064 Total: 161044 25512 135532 Groet, Iw@n
Gast Geplaatst: 28 april 2003 Geplaatst: 28 april 2003 Hoi, leuke workaround:) Kreeg swap over NFS inderdaad niet aan de praat zonder die losetup. Heb nu een /var/etc/nfsmounts met het volgende erin staan: #!/bin/sh ifconfig eth0 X.X.X.X netmask 255.255.255.192 up /bin/mount -t nfs -o intr,soft,nolock,rsize=4096,wsize=4096 X.X.X.X:/d /hdd if [ -e /hdd/swap_dir/hdd_swap_file ] ; then losetup /dev/loop/0 /hdd/swap_dir/hdd_swap_file swapon /dev/loop/0 fi
Gast Geplaatst: 4 mei 2003 Geplaatst: 4 mei 2003 Dit is precies wat ik zoek. Er is alleen een probleempje: swapon zeurt dat er geen /dev/loop/0 is, terwijl deze toch echt bestaat. Waarschijnlijk heb ik de swapfile niet goed aangemaakt. De link waar hier naar verwezen wordt doet het niet meer. Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n swap-file aanmaak?
Gast Geplaatst: 4 mei 2003 Geplaatst: 4 mei 2003 Hiermee heb ik en swapfile van 64MB aangemaakt: dd if=/dev/zero of=/hdd/swap_file/hd_swap_file bs=1k count=64k De file heb ik op mijn NFS-machine (Linux X86) zelf aan moeten maken, aangezien de Dreambox zeurde over I/O errors (dd: /hdd/swap_dir/hd_swap_file: Input/output error) Maar nu zegt swapon: swapon: /dev/loop/0: Invalid argument Wie weet wat er mis is? losetup is uitgevoerd (losetup /dev/loop/0 $SWAP_FILE)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen