Ga naar inhoud

Iemand ervaringen met Aston Satseeker DS200 ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb momenteel een draaibare schotel met positioner (36V) die ik met mijn analoge Pace ontvanger kan verdraaien. Als ik met mijn digitale ontvanger (Topfield, met USALS) naar een andere satelliet wil kijken, verdraai ik eerst met de Pace de schotel en kan dan pas op de digitale ontvanger de gewenste zender kiezen. Dit werkt op zich prima, maar is wat omslachtig. Nu zit ik te denken om de schotel direkt vanuit de digitale ontvanger te laten draaien.

Ik heb nu 2 opties : De polarmount + positioner vervangen door een Stab motor (Ik moet hiervoor dus het dak op en de schotel opnieuw afstellen). Of ik kan de positioner laten zitten en bijv. een Aston Satseeker kopen voor de conversie van de Diseq 1.2 commando's naar de bestaande positioner.

Beide oplossingen zijn even duur, alleen optie 2 lijkt minder werk op te leveren. Echter als het niet goed werkt, moet ik toch optie 1 gaan uitvoeren.

Heeft er iemand ervaring met deze Satseeker ?

groet,

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring met Aston Satseeker DS200 maar ik heb hier een V-BOX II DiSEqC POSITIONER van Moteck en die werk prima met mijn Topfield. Het enige nadeel is dat je geen DiSEqC 1.3 (USALS) op Topfield kan gebruiken dat ondersteunt ie niet. Met DiSEqC 1.0 /1.2 geen probleem.

Ik zag bij Aston dat Satseeker DS200 “Compatible with all DiSEqC 1.2 and 2.3 receivers” maar ik heb niks over DiSEqC 2.3 gehoord ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen