Ga naar inhoud


[Pioneer] Signaalmeter + menu


chablis

Aanbevolen berichten

Dit lijkt een topic voor het schotelpark, maar er zitten toch wel pioneer-trekjes in.

Ben gisteren eindlijk mijn schotel eens gaan uitrichten m.b.v. een Satfinder omdat ik vrij weinig signaal heb (145-150 in het + menu). Dit ging moeilijker dan ik dacht aangezien de potmeter op die satfinder niet genoeg demping geeft. Als ik een beetje in de richting zit slaat het wijzertje al krom. Ik zat waarschijnlijk ook een paar keer op een verkeerde satelliet, want ik had vol signaal en geen beeld. Toen ik weer een beetje in de buurt van de Astra kwam, had ik op de nederlandse kanalen volgems de signaalmeter in het + menu 140-145 en geen beeld behalve op RTL 5 een zwaar gestoord beeld van Mezzo ?!?!. Op franse canal+ signaal 175-178 en goed beeld. Bij een nieuwe poging werd het balkje van het + menu rood van kleur (geen beeld, signaal 143-145) en op sommige kanalen kreeg ik i.p.v. het rode vierkantje rechtsboven een rood rondje. Nieuw voor mij! Weer een keer 2 trappen op, raam door, ladder op enz. Uiteindelijk zo goed en zo kwaad als het ging weer afgesteld. schotel iets naast de Astra om LNB te draaien, maar viel ook tegen. Intussen zijn alle kanalen weer 145-150 (ook de franse)

Iemand enig idee waarom ik Mezzo kreeg op RTL 5

Wat betekent rode rondje i.p.v. vierkantje

Klopt het dat C+ frankrijk bij verkeerd gerichte schotel sterker kan zijn dan de nederlandse zenders.

Had schotel nog willen opmeten (ik denk 70 cm ofzo)

Volgende keer maar een verzwakkertje tussen de meter op het dak.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jouw verhaal klinkt erg bekend. Vooral het gedeelte van de satfinder die te gevoelig is.

Bij mij heb ik momenteel 153 bij de nederlandse en 165 bij de franse zenders.

Ik heb overal goed beeld dus het lijkt er op dat of de franse zenders sterker zijn, of mijn schotel (80 cm) staat ook niet optimaal.

 

Gelukkig heb je het toch allemaal weer werkend gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori heeft ook al eens gekeken hoe zijn signalen waren in het + menu, en die waren beduidend hoger dan de mijne. Dat was ook de aanleiding voor het uitrichten. Ik heb er wel een Heeeele lange coax tussen zitten (70m ofzo) en dat geeft natuurlijk wel een hoop demping al heb ik die nieuwe supercoax met dikke kern. Als he beter weer is ga ik een dakdoorvoer maken en heb ik nog maar 15m nodig. Maar dat veranderd niets aan het uitrichten met die satfinder waarvan bij het minste geringste het wijzertje kromligt. Maar dat is meer een schotelpark topic. De oplossing is waarschijnlijk meten met een verzwakker ertussen of een hele lange coax.

Voor dit topic ging het mij meer om dat rondje en de rode signaalbalk enzo. En dan dat Mezzo op RTL 5?!

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Satori heeft ook al eens gekeken hoe zijn signalen waren in het + menu, en die waren beduidend hoger dan de mijne. Dat was ook de aanleiding voor het uitrichten. Ik heb er wel een Heeeele lange coax tussen zitten (70m ofzo) en dat geeft natuurlijk wel een hoop demping al heb ik die nieuwe supercoax met dikke kern. Als he beter weer is ga ik een dakdoorvoer maken en heb ik nog maar 15m nodig. Maar dat veranderd niets aan het uitrichten met die satfinder waarvan bij het minste geringste het wijzertje kromligt. Maar dat is meer een schotelpark topic. De oplossing is waarschijnlijk meten met een verzwakker ertussen of een hele lange coax.
Voor dit topic ging het mij meer om dat rondje en de rode signaalbalk enzo. En dan dat Mezzo op RTL 5?!


Hoi,

De rode signaalbalk geeft aan dat er geen signaal is en het rode rondje geeft aan dat de schotel wel een kanaal vind maar met een te laag signaal.
Zelf heb ik een universele schotel van plm 65 cm en die heb ik binnen staan achter een raam met vitrage en gordijnen ervoor en ik heb nog steeds prima beeld en een signaal op de meeste kanalen tussen de 165 en 175.
Alleen bij slechter weer (zware regen of sneeuwbuien) heb ik een slecht of geen beeld.
Zelfs de satellieten Hotbird, Sirius en Hispanat kan ik, als ik de schotel erop richt, ontvangen maar krijg in het afstel-menu geen veldsterkte signaal. Dat krijg ik alleen van de Astra satelliet.

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee bedankt, dat is helder. Ik had wel een vermoeden in die richting. Dat mijn signaal zwak is zal toch wel aan de overlengte coax liggen. Ik zal voor die satfinder in ieder geval wel even een 5 dB dempertje maken. Toch blijft het vreemd dat ik op C+ france opeens sterkte 178 had en op de andere kanalen geen moer. En (gestoord) Mezzo op het kanaal van RTL 5 is me ook een raadsel.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...