Gast Geplaatst: 10 februari 2003 Delen Geplaatst: 10 februari 2003 Nieuwe firmware voor Nokia 9800 beschikbaar via ASTRA 19,2°E 12669 V 22000 5/6 (afstemmen op N-TV) wordt gemeld door de ontvanger. De aflaadprocedure start: een gestoord (lijntjes)scherm volgt dan zwart scherm dan ddl dan odl (enkele malen) maar dan wordt STB uit- en terug aangeschakeld) dan melding E20A Resultaat: aflaad mislukt Merk op dat er op Sirius en Hotbird gemeld wordt dat er geen nieuwe soft beschikbaar is. Lapke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 februari 2003 Delen Geplaatst: 10 februari 2003 hoi , hier hetzelfde probleem, iemand een oplossing/reden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 februari 2003 Delen Geplaatst: 10 februari 2003 Ik heb bij Nokia-Zweden om info gevraagd. (Het probleem is overigens niet verholpen met een harde reset) Lapke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 februari 2003 Delen Geplaatst: 11 februari 2003 hier hetzelfde probleem , dus het ligt niet aan de ontvanger afwachten is de boodschap , die 2.0 waarvan veel wordt gesproken is niet voor de 9800s bestemd maar voor de 9802s Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 februari 2003 Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Heden 13u35' aflaad geslaagd. aflaad procedure 15 à 20 minuten meldingen: ddl odel aftellen 100 -> 0 d200 rdl (15 à 20 minuten) self test 9800 reeks korte meldingen ln9 toestel wordt herstart nieuw versie = MA 2.0 Lapke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 februari 2003 Delen Geplaatst: 11 februari 2003 bij mij mislukt verlopend lcdscherm kan niet meer in menu en natuurlijk geen beeld wat moet ik doen om de 9800 aan het werk te krijgen? harde reset?hoe?of iets anders? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 februari 2003 Delen Geplaatst: 11 februari 2003 het mailadres van mpistache is: rmv@pandora.be Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fidel Geplaatst: 11 februari 2003 Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Bij mij blijft de zaak steken, na een uur, op "upgrading database". Aan en uit zetten blijft die mededeling geven. Ik laat hem/haar vannacht maar zo aanstaan. Misschien dat ie zijn/haar database eindelijk heeft "up ge graded". Veel vertrouwen heb ik er niet. Wat in worst kaas wel betekent dat ik mijn 9800 niet meer kan gebruiken. Fidel PS Mocht e.e.a. toch gelukt zijn, zal ik me hier melden Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 februari 2003 Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Wat bedoelen jullie met "mislukt"? Is de aflaadprocedure volledig doorlopen, maar gaat het mis bij het herstarten van de ontvanger? In dit geval kun je best een harde reset doen van de ontvanger: 1) snoer uit stopcontact 2) stand-by toets op ontvanger indrukken 3) en ingedrukt houden terwijl toestel terug stroom krijgt en dit tot 4) de 4 horizontale streepjes op het display staan 5) en dan onmiddellijk de toets met pijltje omhoog (op de ontvanger indrukken en dit zo houden 6) en snel het pijltje omlaag erbij indrukken 7) je moet op het display de boodschap zien: "cust pull the cord" 8) snoer uit stopcontact Merk op dat dit verhaal met opeenvolgend drukken van toetsen niet vlot gaat, dan maar herbeginnen. Ook als de aflaad gelukt is een reset nodig, maar ik neem aan dat het dan volstaat om in het menu voor Systeem-instellingen te kiezen en dan voor "Opnieuw installeren"(=7). Lapke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 februari 2003 Delen Geplaatst: 12 februari 2003 @lapke, op het einde van het doorlopen van de procedure loopt hij vast en krijg ik verlopende letters die waarschijnlijk het woord "upgrade" vormen dit blijft duren (uren) als ik de reciever uit doe en dan opnieuw inschakel krijg ik die verlopende letters opnieuw en zwart beeld, ook de afstandsbediening werkt niet geef eens een seintje : rmv@pandora.be Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 februari 2003 Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Je hebt toch wel de CI-module uit de ontvanger gehaald, neem ik aan. Zo ja, dan denk ik dat de vorige firmware versie MA 1.3 (of 1.31 of 1.2) via de PC in de ontvanger zal moeten gezet worden en dan de aflaad opnieuw proberen. Een andere mogelijkheid is dat onmiddellijk de versie MA 2.0 met de PC in de ontvanger gezet wordt, maar de bron van deze soft en de berichten hierover zijn niet eenduidig. Als je bedreven bent: zoeken en proberen, anders naar je dealer gaan. Lapke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 februari 2003 Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Nu weet ik al iets meer. De MA 2.0 versie wil de kanalen enkel alfabetisch geordend tonen. Omdat SetEdit geen kanalen sorteren op frequentie voorziet (is gevraagd), had ik de kanalen van Astra van SatcoDX afgehaald en geïmporteerd. Resultaat: ook die melding op het display van de ontvanger dat de database wordt aangepast. Misschien omdat enkel Astra erin stak, lukte dit na enige tijd. Resultaat: alle kanalen terug alfabetisch geordend. Conclusies: 1. best voorafgaand aan het afladen van de nieuwe soft een reset doen van de ontvanger en dan enkel handmatig de transponder met kanaal NTV zoeken (zie vroeger) 2. indien de aanpassing van de database niet lukt: een harde reset doen zoals hierboven beschreven. 3. het zou wel eens kunnen dat met MA 2.0 de kanalen enkel nog alfabetisch geordend worden getoond (tenzij misschien in favorieten). Nokia is en blijft eigenzinnig. Lapke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 februari 2003 Delen Geplaatst: 12 februari 2003 @fidel als het bij u gelukt is,wilt u dan even mailen hoe u het geklaard hebt:rmv@pandora.be @lapke kunt u mij zeggen hoe ik de software 1.31 in de reciever moet zetten en waar ik deze software kan vinden? rmv@pandora.be Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 februari 2003 Delen Geplaatst: 12 februari 2003 heb hetzelfde probleem upgrading database al uren,harde reset geprobeerd maar het helpt niet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 februari 2003 Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Is de harde reset gelukt? dwz. heb je de melding "Cust pull the cord?" op het display van de ontvanger gezien? Lapke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen