Ga naar inhoud


9800: firmware via satelliet: mislukt


Gast

Aanbevolen berichten

harde reset mislukt,normaal zou ik ----moeten zien bij harde reset,maar blijft bewegende letters tonen

 

waar kan ik een vorige versie van de software vinden en die dan via pc in te laden?

weet er iemand de werkwijze via pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De hele nacht aan laten staan; blijft zeggen "upgrading database" Nu kan een database best groot zijn, maar niet zo groot. Ik vermoed overigens dat met database de kanalenlijst wordt bedoeld.

 

Of het wordt een harde reset, of ik probeer met setedit er een of twee kanalen in te krijgen.

 

Ik laat jullie weten hoe of het me (niet) lukt de 9800 weer levend te krijgen. Overigens bedankt dat de procedure zo uitgebreid beschreven stond, want ik had tijdens het laden al regelmatig de aandrang om te denken dat de zaak was blijven hangen.

 

Ik houd jullie op de hoogte

 

Fidel

 

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde reset mislukt; met setedit geen nieuwe kanalen in te lezen. Ook met MMedit geen commando's naar de receiver te sturen (wis kanalenlijst, etc)

 

Heeft iemand nog een inval??

 

Fidel

 

PS Ik herinner me ergens jaren geleden gelezen te hebben dat er een andere manier was om de 9800 de 'resetten' dan door middel van de pijltjes-toesten.

 

 

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet weten dat het indukken/loslaten van de opeenvolgende toetsen niet zo simpel is: mij lukt het soms meteen en soms pas na meerdere keren. Best is als je met 2 bent en de 1 met het snoer werkt en de ander met de knoppen op de ontvanger.

Als je de toetsen niet in de juiste volgorde on niet op het juiste moment gebruikt, zul je op het display "Host" zien, dan weet je toch al dat je kunt herbeginnen.

Het is ook zo dat de Nokia soms enkel "Cust" toont,

maar niet "PuLL the cord" --> als je na een paar seconden

het snoer uittrekt zal de Nokia toch resetten.

Als je eerst de NEER en dan de OP toets indrukt zal de Nokia "Fact" tonen en enkele standaardkanalen van Astra en Sirius laden.

Misschien kan dit hier ook al helpen.

Lapke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lapke

 

Verdomde ding loopt weer. Eerst heb ik de "fact" variant voor elkaar gekregen. Daarne verdween het irritante "upgrading database" maar bleef de opstartprocedure steken bij MA2.0 op het display fel verlicht. Zaak reageerde niet op afstandbediening.

 

Toen in de vijfde poging (in andere volgorde) kreeg ik de melding " cust". Er was geen kanaal meer te bekennen, maar ik ben nu bezig met een volledige automatische kanalenzoek.

 

Die vindt tenminste kanalen. Zelfs de diseqc werkt. Nu nog met sededit de kanalenlijst van "vroeger" er weer in krijgen

 

Dank voor je advies.

 

 

Fidel

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens: Setedit (051) gaat helemaal over zijn nek als je de automatisch opgezochte kanalen probeert in te lezen vanaf de receiver.

 

Even wachten totdat Wolfgang L. een nieuwe versie maakt voor de MA 2.0

 

Fidel

 

 

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan hen waar het steeds mislukt om de nieuwe update MA2.0 via de sat te installeren. Kan het niet zijn dat jullie schotel niet perfekt afgesteld is? Ik kon de bewuste update ook niet downloaden (ik had een 60 cm schotel), ik had ondertussen een grotere schotel gekocht, maar nog niet geplaatst. Ik heb deze schotel dan toch maar geplaatst en met minimum 5 stabielle groene vierkantjes (signaal meter) en ziehier, in minder dan 20 minuten stond de update in mijn 9800S, en deze werkt momenteel naar behoren. Het voordeel van MA 2.0 is dat hij eindelijk echt gebruik maakt van digitaal geluid en dat hij de data kanalen scheid van de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lapke

 

Bedankt voor je tip m.b.t. Setedit. Inlezen ging prima. Tot ik besloot mijn oude settingslijst er weer in te zetten. Schrijven gaat ook. Nadat de zaak er inzat zei mijn 9800 "UPGRADING DATABASE"

 

Ik word gek; begint dat gedonder weer van voren af aan.

 

M.a.w. er moeten speciale settingslijsten voor MA2.0 komen; die van MA1.3 voldoen niet meer

 

Groet

 

Fidel

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er voor dit beest nog software wordt gemaakt is al een hele eer! Zojuist opgewaardeerd. Duurde veel langer als bij de MA1.31 maar ging bij mij absoluut zonder enig probleem! Ook mijn zenderlijst is gewoon intact gebleven. Ik gebruik geen enkele editor, maar heb altijd op de hand gescanned...Teletext is traag, zenderwisseling gaat ietsje sneller, maar een Humax zal het nooit meer worden..Mooiere menu's (nu ook op het display - voor zover mogelijk) en eindelijk normale DiSEcQ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...