Ronaldd Geplaatst: 11 februari 2003 Geplaatst: 11 februari 2003 Traveller, Ik heb even een perlscript gedraait op je image van 10-feb wat checked welke libs niet gebruikt worden. Hier is de lijst van niet gebruikte libs. libcurl.so libcurl.so.2 libcurl.so.2.0.2 libjpeg.so libjpeg.so.6 libjpeg.so.6.0.0 libncurses.so libncurses.so.5 libncurses.so.5.2 libnsl-2.2.5.so libnsl.so libnsl.so.1 libnss_dns-2.2.5.so libnss_dns.so libnss_dns.so.2 libnss_files-2.2.5.so libnss_files.so libnss_files.so.2 libofbis.so.0 libofbis.so.0.1.1 libreadline.so.4 libreadline.so.4.2 libungif.so.4 libungif.so.4.1.0 Ik denk dat als je deze weghaalt uit je image en laat plaatsen in /var/lib je voorlopig weer wat ruimte hebt. Ik heb de executables gechecked in /bin en /sbin en de libraries in /lib Ik heb jou image 'ge-repackaged' zonder deze libs en een basis test gedaan (TV kijken) nog geen problemen ondervonden. De resultaat image was 348160 bytes kleiner Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
tCC Geplaatst: 11 februari 2003 Geplaatst: 11 februari 2003 ze mogen om mij dat tuxtxt er ook wel uithalen. of het werkt toch niet, of ik druk op de knop als ik een opname aan het kijken ben (damn, elke keer weer kijken of ik nu in de video stand sta, of niet). domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Gast Geplaatst: 11 februari 2003 Geplaatst: 11 februari 2003 Yo Ronaldd, Bedankt voor het checken. Mijn laatste tests zijn alweer van een tijdje terug en ik had alle executables, plugins en uiteraard de libraries zelf mee genomen, maar dat was nog van voor de nieuwe Enigma. Het lijkt erop alsof jouw lijstje toch een stuk groter is. Ik ga het eens proberen. Zou bv. ruimte geven voor de talen, als die ooit gaan werken. Grtz, Traveller
Ronaldd Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Geplaatst: 11 februari 2003 Heb eerste probleem al gevonden telnetd draait niet. De libnss* libs zijn wel nodig. Deze worden dynamish geopend (dlopen) door libc. Het commando ldd laat ze niet zien daarom zijn ze door mijn perl script weg gegooit. De internet update zal dan ook wel niet werken. De rest van de libs kunnen denk ik wel weg. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 11 februari 2003 Geplaatst: 11 februari 2003 Yo Ronaldd, Ahja, ik begon al zo'n vermoeden te krijgen. :-) Een hoop van de overige libs uit je lijstje zullen wel gebruikt worden door de tools die ik destijds nog in mijn image had zitten. Is natuurlijk zinloos om de tools eruit te gooien en dan de libs te laten staan. M'n volgende image zal een stuk schoner zijn. Nogmaals dank. Grtz, Traveller
Ronaldd Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Geplaatst: 11 februari 2003 Heb weer 'ge-repackaged' met nss libs. Kan weer telnetten en manual keyupdate werkt ook. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen