marco24 Geplaatst: 11 februari 2003 Geplaatst: 11 februari 2003 ben al een tijdje bezig om een dvd om te zetten naar svcd Ik gebruik hier voor het programma dvd2svcd in combinatie met tmpenc en dit gaat op zich prima. nu vind ik dat ik bij veel beeldveranderingen toch nog aardig wat blokvorming heb. ik heb wel eens gelezen dat een oplossing hier voor is de dvd eerst naar divx te converteren en dan naar svcd. wie kan me hier meer over vertellen over de plussen en minnen (ook om dat divx natuurlijk minder beelden per sec heeft) ps. tmp enc staat op hoogste kwaliteit en constante kwaliteit met vr gr marco
Psychosammie Geplaatst: 12 februari 2003 Geplaatst: 12 februari 2003 Ik gebruik hetzelfde. Wel gebruik ik een variabele bitrate (VBR). Misschien dat je hiermee die blokvorming nog wat kunt verbeteren. Ook moet je eens zoeken naar opties over motion search. Toch denk ik dat je altijd blokjes zult houden, dat is nu eenmaal een kenmerk van MPEG. Overigens is bij mijn oude TV helemaal niet van die blokjes te zien terwijl nieuwe digitale TV's daar veel meer last van lijken te hebben. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 12 februari 2003 Geplaatst: 12 februari 2003 CCE gebruiken is veel betere encoder. Groeten, Bartje
Psychosammie Geplaatst: 12 februari 2003 Geplaatst: 12 februari 2003 En daar zijn de meningen over verdeeld. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 13 februari 2003 Geplaatst: 13 februari 2003 Citaat: heb je al dvd2one geprobeerd? Wat heeft dat te maken met het omzetten van DVD naar SVCD??? DVD2One is om een DVD9 op een DVD5 schijf te schrijven, dat is wel iets heel anders.
Gast Geplaatst: 13 februari 2003 Geplaatst: 13 februari 2003 Idd daar zijn de meningen over verdeeld, als je voor gebruiksgemak gaat of voor kwaliteit. Ik kies dus voor kwaliteit. Groeten, Bartje
SmuttiO Geplaatst: 13 februari 2003 Geplaatst: 13 februari 2003 CCE is een verademing ivt TMPGenc. Voordeel van TMPGenc is dat ie gratis is, en standalone vrij eenvoudig te bedienen is. De VBR (kwaliteits)instellingen zijn bij CCE echter stukken beter (>2 pass) wat uiteindelijk simpelweg minder blokken oplevert. Zelf stel ik overigens altijd als minimum framerate 1600 in. Standaard staat dvd2svcd op 300, en dat wil iid bij VBR nogal eens blokken geven. Suc6 DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.
Gast Geplaatst: 18 februari 2003 Geplaatst: 18 februari 2003 er is nieuwe versie van dvd2svcd uit zojuist gedownd ,zal m gelijk ff proberen .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen