Satwatcher Geplaatst: 15 februari 2003 Geplaatst: 15 februari 2003 Dat men bij Canal + zelf al intern er van uit gaat dat hij helemaal openligt zegt toch al genoeg. Men heeft niet voor niets gekozen voor de nieuwere V5 Conax kaart voor het digitenne project. Satwatcher ---------------------------------------
Duwgati Geplaatst: 15 februari 2003 Geplaatst: 15 februari 2003 Ik geloof dat ik ergens iets gemist heb. Heeft C+ het nu ineens voor het zeggen bij Digitenne? Ik dacht dat ze maar een paar % van de aandelen hebben in dat project?
Satwatcher Geplaatst: 16 februari 2003 Geplaatst: 16 februari 2003 Ze hebben meer dan een paar procenten in dat cosortium. Maar wat nog meer voor zich laat spreken is bijvoorbeeld dit officieel persbericht uit 2001 toen men dus aankondigde het mediaguardsysteem in te zetten voor digitenne en men spreekt van een groot contract op dvb-t gebied. Interactive TV Middleware Provider to Support Dutch Digital Terrestrial Operator PARIS, FRANCE; HILVERSUM, THE NETHERLANDS – July 17, 2001 – CANAL+ TECHNOLOGIES an international provider of digital and interactive TV software solutions, and Digitenne, a consortium of Dutch broadcasters and telecom and broadcast network providers created to offer digital terrestrial TV services, today announced that they have signed licensing contracts to foster the development of interactive terrestrial TV in the Netherlands. According to the terms of the contracts, CANAL+ TECHNOLOGIES will supply its interactive system MediaHighway™ and its conditional access system MediaGuard™, which will be integrated into Digitenne´s digital set-top boxes (DSTB). Digitenne is expected to receive a license in a few weeks to operate DTT services in the Netherlands starting in the second quarter of 2002. The license allows for 5 multiplexes which will enable Digitenne to offer 20 channels. CANAL+ TECHNOLOGIES´ middleware MediaHighway will be integrated to DVB-MHP-compliant digital set-top boxes manufactured by Thomson multimedia. CANAL+ TECHNOLOGIES will also provide an initial interactive application suite which will include navigation tools such as a channel list and a pilot (program information). Enhanced broadcast applications, games and a radio mosaic will follow, with interactive shopping channels (t-commerce) and internet access to be offered later on. Said François Carayol, CANAL+ TECHNOLOGIES´ Chairman and Chief Executive Officer: “As pioneers of digital terrestrial technology — we started in 1998 with ONdigital (now ITV Digital) the United Kingdom operator which now tops one million subscribers--, we are very pleased to have been selected by Digitenne. This agreement shows our commitment to offering our technologies to operators in diverse environments such as digital terrestrial, as well as our commitment to open standards such as DVB-MHP. We believe our technology will fully support Digitenne´s plans to offer a broad range of digital services to viewers across the Netherlands.” Said Bauke Geersing, Digitenne´s Chief Executing Officer: “The co-operation with CANAL+ TECHNOLOGIES is an important element for the success of Digitenne and its services in the Netherlands. Digitenne will offer to the Dutch public a broad basic package of TV and Radio Channels with additional and enhanced services of top quality for a competitive price. Consequently Digitenne will be the alternative to cable TV. It will give each consumer the possibility to have a real choice between the old and the new way of watching and listening to television and radio and other programmes. In short : it gives each consumer the opportunity to enjoy freely TV and radio wherever he or she is,” he added. Feit is ook dat men tot voor kort getest heeft met seca codering en dat men op het laatste moment, een maand geleden, plotseling met conax v5 op te proppen kwam. En laat dat nu net het moment geweest zijn dat het ging broeien in de Spaanse groepen en men voor het eerst ging dreigen de hele boel public te gooien. Bij Canal + heeft men altijd de hoop gehad dat het net als conax en sky onder zeer beperkte petten zou blijven alleen is het coderingssysteem zo veel gebruikt dat het bijna onmogelijk is om dat zo te houden en daar is men bij canal + nu ook van overtuigd geraakt. Satwatcher ---------------------------------------
Gast Geplaatst: 16 februari 2003 Geplaatst: 16 februari 2003 Satwatcher, je slaat de spijker op zijn kop. Heb wel het Seca2 gevolgd op het bord, sporadisch gereageerd. Vond het nu tijd wat licht in de duisternis te brengen. Mischien krijgen we zo wat rust mbt het S2 gebeuren. Achter de schermen gebeurt veel meer als dat de meesten denken cq weten. Heb zo´n vermoeden dat jij ook wat kontakten hebt over de grens. Mijn motto in deze "Wie het laatst lacht lacht het best". Avensis
Duwgati Geplaatst: 16 februari 2003 Geplaatst: 16 februari 2003 Ik heb het nog 's even opgezocht. Dit staat te hier te lezen: Citaat: Het Omroepproductiebedrijf (NOB) en zenderbedrijf Nozema hebben elk 30 procent van de aandelen in Digitenne, samen 60 procent en dus de meerderheid. En KPN, voor een derde staatseigendom, heeft ook 30 procent, maakt samen 90 procent. Van de resterende 10 procent is nog een deel in handen van de NOS, ook van ons allemaal, de rest is van HMG, SBS6 en Canal Plus. Daar staat toch echt dat C+ een deel van 10% van de aandelen heeft. Enfin, is ook eigenlijk niet zo belangrijk. Citaat: Bij Canal + heeft men altijd de hoop gehad dat het net als conax en sky onder zeer beperkte petten zou blijven alleen is het coderingssysteem zo veel gebruikt dat het bijna onmogelijk is om dat zo te houden en daar is men bij canal + nu ook van overtuigd geraakt. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik ben er ook van overtuigd dat in eerste instantie zeker geprobeerd zal worden om het wel in beperkte kring te houden (al of niet om commerciële redenen). Maar op termijn is dat niet vol te houden en zal er iemand gaan 'lekken'. Wat de timing betreft, het zou natuurlijk kunnen dat C+ ervan overtuigd is dat S2 al gekraakt is. Maar ik denk dat de introductie van Conax v5 vooral ook te maken heeft met het public maken van de Conax hack. Ik heb uit scandinavische bronnen vernomen dat de v5 al langere tijd op de plank lag, wachtend op het moment waarop de reeds lang bekende (maar niet bublieke) hack openbaar gemaakt zou worden. Of er überhaupt al een hack is, daarover verschillen we blijkbaar van mening, maar volgens mij zijn we het over 1 ding zeker wel eens, en dat is dat er geen public hack is voor S2. Toch?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen