Ga naar inhoud


[Pioneer] EMU Keys


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb nu al in diverse releases van de Dynamite Firmware voor model 1530 (o.a rel. 6.12, 6.16 en 6.18) geprobeerd om er de EMU-keys in te zetten.

Het erin zetten lukt me wel maar heeft totaal geen effekt. Volgens mij zou ik nl. de decoder zonder funcard of orig. ABO kaartje kunnen gebruiken.

Alle kanalen blijven bij mij dus op zwart. Heeft iemand al ervaringen met het mbv de ab editten van de EMU-keys?

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wim,

 

Ik heb geen testen met de 110 gedaan. (Hij zou opgehaald worden, maar de koper komt niet opdagen). Bij mijn 200NL2 werkt het wel zo.

Blijkbaar is de BCT14 nog steeds niet volleidg omgezet naar de BCT15. Jammer.

Heb jij de Demonruu versie (7.00) getest) ?

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim en Satori,

 

Ik heb de 6.18 van Deemonru op het moment in mijn 110 deco zitten. Ik gebruik daarnaast de welbekende geelzwarte org. kaart.

 

Ik heb b.v. het polsat, stream en tps pakket open. Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik naast het nl basispakket geen andere kanalen op seca nl open krijg. De twee plussen wel op irdeto.

 

Verder werken verder alle coderingen perfect, au heb ik nog niet getest. Sowieso werkt au voor Irdeto niet in de 6.18 en zou dit wel moeten werken in de 7.00 versie.

 

De 7.00 versie verwacht ik eerdaags te kunnen proberen.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wim,

Ik heb geen testen met de 110 gedaan. (Hij zou opgehaald worden, maar de koper komt niet opdagen). Bij mijn 200NL2 werkt het wel zo.
Blijkbaar is de BCT14 nog steeds niet volleidg omgezet naar de BCT15. Jammer.
Heb jij de Demonruu versie (7.00) getest) ?

Groeten
Satori


Hoi Satori,

Ik heb idd versie 7.00 getest (in het welkom menu staat overigens versie 6.08).
Ik krijg ook in versie 7.00 geen werkende EMU-keys met mijn orig geel/zwarte abo C+ card.

Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi Wim en Satori,

Ik heb de 6.18 van Deemonru op het moment in mijn 110 deco zitten. Ik gebruik daarnaast de welbekende geelzwarte org. kaart.

Ik heb b.v. het polsat, stream en tps pakket open. Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik naast het nl basispakket geen andere kanalen op seca nl open krijg. De twee plussen wel op irdeto.

Verder werken verder alle coderingen perfect, au heb ik nog niet getest. Sowieso werkt au voor Irdeto niet in de 6.18 en zou dit wel moeten werken in de 7.00 versie.

De 7.00 versie verwacht ik eerdaags te kunnen proberen.

Groeten Sander


Hoi Sander,

Waarschijnlijk doe ik dus iets fout. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

1. de key voor PPUA ingevuld
2. de MK01 key ingevuld
3. de 0c key ingevuld
4. De 0d key ingevuld
5. De 0e key ingevuld.

vervolgens C voor save gegeven
daarna het menu afgesloten en de decoder uitgezet en weer power on gegeven.
Vervolgens het geel/zwarte C+ kaartje geladen en de deco aangezet. Ik krijg alleen beeld op de FTA kanalen en niet op het C+ pakket (dus geen C+ rood, blauw, 16/9 en ook geen animal planet, NGC, Discovery etc).
Ik heb nog niet de providers die op mijn funcard met sx jula 6in1 AU keys uitgetest.
Ik weet niet wat ik fout doe.

Groetjes, Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
vervolgens C voor save gegeven

daarna het menu afgesloten en de decoder uitgezet en weer power on gegeven

Bedoel je uitgezet met de powerbutton op de decoder of op standby gezet en terug aan.

Omdat volgens mij de keys in ram worden vastgehouden en niet in flash, zou in het eerste geval alles wat je invoert weer verloren gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

 

Ik ben er vanavond achter gekomen, dat ik dus wel problemen heb met het ontvangen van de seca kanalen.

 

Morgen heb ik wel tijd (2 nieuwe PC's installeren op het werk, dus veel wachten.) om e.e.a. uit te pluizen.

 

Ik hou je wel op de hoogte.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even zitten spitten in het board van Dynamit en het lijkt erop dat ik de Deemonru versie 6.18 erin heb zitten die een "minor bug" heeft. Deze bug houdt in dat seca niet juist werkt.

 

Dit zou een hoop verklaren.

 

Ik zal eerdaags de nieuwe 6.19 versie van Dynamit zelf eens proberen.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

De late(st) update...

 

De versie 6.19 van Dynamit in mijn 110 geladen.

 

Eerder geplaatste keys zijn bewaard gebleven.

 

Nu werkt seca inderdaad ook perfect. (met org kaart)

 

Verder zijn er wat aanpassingen op irdeto gebied, die ikzelf nog niet eerder heb gezien. De werking/handleiding hiervan moet ik nog verder uitdiepen alvorens ik hier iets zinnigs over kan zeggen.

 

Verder denk ik dat het een aanrader is voor de 110 gebruikers. (en anderen uiteraard)

 

Groeten en welterusten.

 

Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
vervolgens C voor save gegeven
daarna het menu afgesloten en de decoder uitgezet en weer power on gegeven

Bedoel je uitgezet met de powerbutton op de decoder of op standby gezet en terug aan.
Omdat volgens mij de keys in ram worden vastgehouden en niet in flash, zou in het eerste geval alles wat je invoert weer verloren gaan.


Als ik na een Standby mode of harde power off de decoder weer aanzet zie ik via menu optie 9 de door mij ingevulde keys keurig vermeld staan.
Daar kan het dus niet aan liggen.

Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De late(st) update...

De versie 6.19 van Dynamit in mijn 110 geladen.

Eerder geplaatste keys zijn bewaard gebleven.

Nu werkt seca inderdaad ook perfect. (met org kaart)

Verder zijn er wat aanpassingen op irdeto gebied, die ikzelf nog niet eerder heb gezien. De werking/handleiding hiervan moet ik nog verder uitdiepen alvorens ik hier iets zinnigs over kan zeggen.

Verder denk ik dat het een aanrader is voor de 110 gebruikers. (en anderen uiteraard)

Groeten en welterusten.

Sander


Die versie zal ik straks eens uitgaan proberen; moet dadelijk eerst naar de tandarts.
Bedankt alvast,

Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond ook de 6.19 in mijn 100nl2 geladen. Het lukte mij niet om de settinglijst en de ingevulde keys te behouden. Eerst K2002 aan aarde en firmware geladen op adres 7FE0000. Als ik daarna de Deco aanzet zijn diverse menus zwart en niet toegankelijk. Ik kon dit alleen oplossen door de kanalenlijst en eprom opnieuw te laden. Daarna werkte alles goed, ik kon alleen de keys in menu 9 niet invullen, zodra ik op ok drukte verdwenen de keys. Heb daarna 6.18 geladen en heb dus net alle keys weer ingevuld geheel werkt nu op 6.19. Heeft iemand dit probleem ook al eens gezien?

 

Groeten

 

Sat-Looker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...