Ga naar inhoud

Zit het zo goed?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik begin steeds meer te twijfelen of ik mijn kabels wel juist in de switch heb zitten. Switch is een axing spu54 satempfanger 1-4, hier zit een Quatro lnb op aangesloten daar gebruik ik er drie van(Astra) en een twin waarvan ik er 1 gebruik voor hotbird.

Ik moet om alle kanalen te kunnen zien dit apart doen, dat wil zeggen wil ik 14 volt kijken 14 volt scannen dit geld dus ook voor 18 volt. Misschien iemand die weet waar ik een fout maak?

Jan

Geplaatst:

Beetje verwarrend verhaal hoor!

Geef eens wat meer duidelijkheid en in éérste instantie WAT je wil bereiken...

Die switch is vermoedelijk een Disecq met 4 inputs en 1 output?

Die quatro lnb: is het een met 4 onafhangkelijke uitgangen of 4 gescheiden uitgangen (H hoog, H laagn V hoog, V laag)?

Hoeveel ontvangers wil je daarmee voorzien?

Gerdy

Geplaatst:

Hoi, ja dat is het ook verwarrend de quad is een lnb met h/l h/l de twin is dit niet. Ik heb drie ontvangers hier zou astra en hotbird op willen ontvangen. Naar mijn idee gaat het ergens fout maar waar? De switch is 4 maal lnb in en viermaal uit. Bij in staan de spaningen van lnb a 14 volt lnb b 18 volt 22 khz lnb c 14 volt 22 khz lnb d 18 volt. Ik hoop dat dit genoeg is, ik kan het type spu 54 niet bij axing vinden.

Groet,

Jan

Geplaatst:

Hoi Gerdy, als ik jouw tekening bekijk gaat het niet wat ik voor ogen heb, drie aansluitingen gebruiken voor astra en 1 voor hotbird naar mijn idee ga ik voor beide iets missen.

Groet,

Jan

Geplaatst:

Om te realiseren wat jij wil (3 ontvangers en elk astra hotbird ontvangen) moet je dus gaan werken met een type switch zoals op de tekening afgebeeld en één quad (gescheiden uitgangen zoals je er nu een hebt) op astra + één quad op hotbird (dus een switch met minstens 8 in en 3 out maar gezien 3 out wellicht niet bestaat, 4 out).

Andere mogelijkheid zou zijn om 2 quattro lnb's (met onafhankelijke uitgangen) te gebruiken en 3 disecq switchen... maar dan kunnen er eveneens storingen optreden...

Gerdy

Geplaatst:

Klopt ik ben er inmiddels uit, zal de bestaande moeten vervangen voor een multiswitch 9 in 4 uit, plus een quatro lnb dan zou het moeten werken. Bedankt voor je info.

Groet,

Jan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen