Ga naar inhoud

Canal+ Benelux overname door Disney + Sony?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

* Walt Disney en Sony willen film- en sportzender Canal+ in de Benelux verkopen. Dat meldt de Belgische krant "De Financieel-Economische Tijd". De 2 bedrijven zouden Canal+ aan hun eigen betaaltelevisiedienst Cinenova willen toevoegen. Disney en Sony bezitten elk 45% van Cinenova. UPC heeft de resterende 10%. De huidige eigenaar van Canal+, het Franse concern Vivendi, wil het kanaal verkopen om de eigen schuldenlast te verlagen. Als dat niet lukt, wordt de zender wellicht opgeheven.

bron = www.satelliet.radio.nl (mailing)

Geplaatst:

Ik hoop Dat Disney en Sony ehet lukt CDS te kopen

dit zou redeing zijn voor het nederlandse pakket.

groeten dj

Geplaatst:

Citaat:
Ik hoop Dat Disney en Sony ehet lukt CDS te kopen

dit zou redeing zijn voor het nederlandse pakket.

haha... ik denk dat het eerder het totale EINDE van de Nederlandse zenders op de satelliet betekent... Je denkt toch niet dat ze die verliesgevende satelliet-business doorzetten? Dat wordt als eerste geschrapt... Al die Canal+ abonnees, die dan opeens Cinenova-abonnees worden, krijgen een kabel-decoder.

Nee. Dit is heeeeeeeeeel slecht voor de satellietbranche in Nederland. LET OP MIJN WOORDEN!!!!

Geplaatst:

dit kwam ik tegen,

Walt Disney en Sony willen film- en sportzender Canal+ in de Benelux

verkopen. Dat meldt de Belgische krant "De Financieel-Economische Tijd". De

2 bedrijven zouden Canal+ aan hun eigen betaaltelevisiedienst Cinenova

willen toevoegen. Disney en Sony bezitten elk 45% van Cinenova. UPC heeft de

resterende 10%. De huidige eigenaar van Canal+, het Franse concern Vivendi,

wil het kanaal verkopen om de eigen schuldenlast te verlagen. Als dat niet

lukt, wordt de zender wellicht opgeheven.

tja, en nu?

Geplaatst:

Zij zullen echt Canal + niet overnemen alleen voor de kabelactiviteiten. Zeker nu er vele mensen, voor het gratis kijken jammer genoeg, een ontvanger hebben gekocht is het wel degelijk een interessante markt voor bepaalde marktgroepen geworden. Je zit nu bijvoorbeeld in Engeland dat het aanbieden van een goed gevarieerd pakket in diverse prijsklasse vruchten afwerpt en dat kan het ook in Nederland doen. Zeker met de zenders welke in deze combinatie van bedrijven al in eigen bezit zijn kan al een velen malen beter pakket gemaakt worden. Als men dan een tegenhanger kunnen maken tegen kabelaars, en geloof me de inbreng van UPC doet daar niet vanaf in het Cinnanova gebeuren, dan is de schotel vanaf dat punt in de doelstelling bereikt.

Daarnaast is overname van Canal + ook overname van alle rechten en plichten van Canal +. Dat houdt ook in dat men dus nog minimaal vele jaren moet doorgaan met de publieke en commerciële zenders, men de voetbalcontracten moet overnemen en dat soort dingen. Echt men gaat niet miljoenen euro's betalen om canal + over te nemen om het daarna helemaal te dumpen. Als het alleen om de kabel had gegaan dan had men gewoon dat geld besteedt van de koop van Canal + om zich in te kopen bij andere kabelaars.

Satwatcher

---------------------------------------

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen