Ga naar inhoud

netwerk *DELETED*

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@grazyna,

Hallo, ik werk zelf ook met een Compaq-laptop, maar wel een wat ouder modelletje (486), ideaal voor het loggen.

Mijn grootste probleem was om grotere bestanden dan 1.44 ( diskette ) over te zetten van PC naar laptop.

Als het goed is heb jij op jou Compaq ook een PCMCIA aansluiting zitten, hiervoor kun je een ethernet fast ethernet PCMCIA kaart kopen, let wel even op de goede aansluitingen van het verloop.

Dan evt. een switch er bij kopen en een paar kabeltje's, een voor de PC en een voor de laptop en dan kun je zo van de ene PC naar je laptop om soft-ware over te zetten.

Trouwens, als je met je laptop wilt loggen met je season2, dan hoef je alleen maar wallbanger op je laptop te zetten.

Dat lukt ook wel met een diskette (HD 1.44) en dat is veel goedkoper dan een netwerk verbinding opzetten.

Nog een kleine waarschuwing, wanneer ik aan het loggen ben, dan heb ik mijn laptop niet op het netwerk aan gesloten i.v.m. aarding en doorlussen van de ene computer naar de andere.

Ik ben er vanuit gegaan dat je een netwerk kaart in je PC hebt en dan kun je evt. ook nog met een crosslink kabeltje gaan werken om je PC's aan elkaar te koppelen zonder switch.

Ik hoop dat ik hiermee jou vraag een beetje heb beantwoord, m.vr.gr. en nog veel hobby plezier........

Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

@grazyna,

Ik zit mij net nog even na het PMetje te bedenken wat voor Compaq jij hebt en zie dat het een Pentium II is.

Het beste lijkt mij gewoon Windows98SE, bevalt mij het beste, vr.gr.

Zilverster

Geplaatst:

Hallo Zilverster.

Ik heb een Compaq Armada 500E Pentium II.

nu schrijf je dat je helemaal geen netwerk verbinding hoef te hebben.Wat bedoel je daar precies mee.Ik heb Walbanger naar mijn Compaq Armada gecoupieerd en geopend en de polsat key er ingezet,daarna heb ik de Humax met de Compaq Armada verbonden,toen heb ik de humax op polsat gezet.

Daarna heb ik walbanger connect gedrukt en mijn Season Interface in de humax gedaan, wel 10x in en uit gedaan maar geen contact.Of gebruik ik soms de verkeerde kabel.Ik gebruik de kabel waar ik mijn met aan allebei een vrouwtje zit, dat is de zelfde kabel waar ik de nieuwe software in mijn humax zet.Want de andere kabel met aan een kant mannetje en aan de andere kant vrouwtje die past niet.

Want de Compaq Armada heeft een mannetjes aansluiting van 9pins en een vrouwtjes aansluiting van 15gaatjes.

En de Humax heeft ook een mannetje 9pins aansluiting.

Wat doe ik nu fout ,of heb ik je verkeerd begrepen.

Want als ik mijn mijn normale computer met de humax verbind heb ik geen enkel probleem om polsat te krijgen met walbanger.

Graag een antwoordje.

Peter

• 2 weken later...
Geplaatst:

@grazyna,

Sorry voor de iets wat late reactie, ik heb blijkbaar iets gemist de laatste tijd.

Om wallbanger te draaien op je laptop heb je inderdaad geen netwerk verbinding nodig, dan is het voldoende om wallbanger op de een of andere manier te installeren op je laptop.

Een netwerk verbinding kan vooral handig zijn om grotere bestanden over te zetten van je pc naar je laptop, maar voor het loggen is dit niet nodig.

Waarom e.e.a. bij jou nu niet werkt weet ik zo niet, je kunt een normale seriele kabel gebruiken ( 9 pins )tussen je laptop en je season interface.

Normaal zou het dan allemaal moeten werken, vr.gr.

Zilverster

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen