Gast Geplaatst: 19 februari 2003 Geplaatst: 19 februari 2003 Hey all, Mijn excuses alvast voor de stomme beginners vragen die gaan volgen. Komen ze: 1. Wat gebeurt er bij de flash erase (via pijltje UP)? Waarom is het niet genoeg om een nieuwe image op de DB te zetten? 2. In DreamUpLan zit een knop 'Erase'. Wat doet deze? 3. Waarvoor dient de erase.img ? Als iemand de moeite wil nemen om mij over bovenstaande in te lichten; hartelijk dank!
Gast Geplaatst: 19 februari 2003 Geplaatst: 19 februari 2003 Yo Measwel, Het flash in de Dreambox heeft meerdere partities, nl. 1 voor het OS, 1 voor de configuratie en 1 voor het BIOS + de boot-loader. De meeste flash-images bevatten alleen een nieuw OS, waardoor de configuratie niet overschreven wordt bij een upgrade. Het formaat van deze configuratie verschilt echter vaak per image, dus als je een nieuw image in je box flashed, kan het zijn dat de nog aanwezige configuratie niet compatible is met het nieuwe image, wat onvoorspelbare resultaten kan hebben. Door met de "channel-up" te booten, vraag je het OS in je huidige image om de opgeslagen configuratie te wissen en voor dat image toepasselijke fabrieks-instellingen ervoor in de plaats te zetten. Of dit bij elke upgrade nodig is, ligt eraan hoe veel je huidige image en het nieuw te flashen image van elkaar verschillen. Ik vermeld in de ChangeLog van mijn nieuwe releases altijd wanneer het verstandig is deze procedure voor een nieuwe release uit te voeren. De "erase"-knop in Dreamuplan en het "erase.img" wissen je volledige flash, behalve uiteraard het BIOS, wat nodig is om te kunnen booten. Hiermee weet je zeker dat je met een "schone lei" begint, zodat resten van oude software je niet in de weg kunnen zitten. Na deze erase dien je uiteraard altijd eerst een image naar je box te flashen. Deze procedure is over het algemeen niet nodig als je de "channel-up" methode gebruikt na het upgraden. Grtz, Traveller
Gast Geplaatst: 19 februari 2003 Geplaatst: 19 februari 2003 Traveller, Bedankt. Dat maakt een hoop duidelijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen