Ga naar inhoud


Waarom zoveel FUNCARDS?


Gast

Aanbevolen berichten

Nou de files bijvoorbeeld zouden verder ontwikkeld kunnen worden voor meer en beter zappen... soms reset je de kaart namelijk middels de link to sce... bootprovider ....

dit roept bij de eerst volgende provider soms problemen op

 

die Providers sneller AU krijgen met die link is een hele analyse maar je kunt ook veel meer referenties van providers kwijt op een ds9 waardoor je beter gebruik zou kunnen maken van een 128 of 256 kaart...

Dat is natuurlijk ook deels de beperking van de pic zelf en de software die je gebruikt maar daar zou wel eens wat meer onderzoek naar gedaan kunnen worden.

 

Vooralsnog kan op de ds9 meer dan op een 6in1 fun maar inpendelen op de providers die je altijd wilt kunnen ontvangen toch nog wat flexibeler en comfortabeler inrichten, zou moeten kunnen.

 

Als je bedenkt dat de greencard bijvoorbeeld genoeg geheugen heeft om ook het essentiele deel van de software routine van een logger kan onder brengen dan zou zelfs bij verkeerde PMK etc de kaart met ds9 en pic je season met wallbanger doen verbleken.. in gebruiksvriendelijkheid!

 

Je kaart ziet de emm's en ecm's en de codes plain kan hij berekenen en dus naar kaart schrijven.

 

Dat is overigens wat er volgens mijn bescheiden mening op een seca2 kaart gebeurt, maar hier beweeg ik mij op gladijs.

 

cheers

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alle funkaarten met meer dan 64KB geheugen zijn totaal overbodig. Met 64KB extern geheugen heb je zo al veel geheugen dat zelfs van de 64KB maar een klein deel daadwerkelijk wordt gebruikt. Vergeet niet dat de Commodore64 vroeger ook maar 64KB had en als je zag wat je daar allemaal mee kon doen.

Al die onzin over voorbereid op de toekomst is de reinste b*llsh*t! Gewoon verkoopstunts waar je niets meer op schiet.

Als je een funkaart wilt kopen, kun je het beste gewoon de goedkoopste halen en dat is meestal de 64KB funcard 2 of indien je die niet kunt vinden de funcard 3 waarop je dezelfde files kunt zetten als de funcard 2.

Geloof me maar als ik zeg dat er voor de funcard 4 of hoger nooit of te nimmer toepassingen zullen komen en je die euro's gewoon te veel betaald.

Wil je toch een grotere kaart, koop dan maximaal een funcard 4, maar de 5 en 6 zijn gewoon zieke spinsels in de hoofden van de producenten die hopen dat de klant denkt "meer is vast ook beter".

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tox,

 

 

Ik ben het in theorie met je eens dat je al dat geheugen nodig hebt. Toch hoorde ik in deze Fun 4 sneller post dat er wel verschil is.....puur een psychologisch effect?

 

En een Fun5 is niet totaal nutteloos, kennelijk kun je er de firmware voor een Jokercam op laden zodat je die niet hoeft aan te sluiten op je PC.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een Fun4 sneller zou zijn is absolute kolder. Er zit hetzelfde processortje in dus hij is 0,niets sneller.

Een Joker cam kun je beter helemaal niet kopen. Prettige bijkomstigheid is dat je dan ook de 2 x funcard 5 niet nodig hebt:-)))

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kijk de handel moet natuurlijk ook leven, met het uitbrengen van een nieuw type (overbodig) funcard heb je uiteraard ook een nieuw type programmer nodig.

En zo gaat het balletje steeds weer rond.

De commercie zal steeds weer nieuwe (overbodige) dingen bedenken om de klanten geld uit de zakken te kloppen.

Is dat fout…. Ach zolang je er nog zelf bij bent en zelf de beslissing neemt om het aan te schaffen.

Hetzelfde geld ook voor decoders, neem de Ucas boxen eens hiervan zijn erg veel verschillende merken en veelal is alleen de sticker en de prijs anders.

Maar de gebruikers maar beweren dat hun deco toch de beste is, kijk daar spelen de boy’s nu op in en als je dat door hebt is er geen vuiltje aan de lucht.

 

Groetjes CrazyMotha

 

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

 

Dreambox 8000 HD - Vu Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy Moth:

 

Nieuwe proggers heb je helemaal niet nodig voor een Fun5, Mastera werkt hier toch prima mee?

 

En dat er zoveel nieuwe fantasiemerken met UCAS proggers komen, ik weet niet of dat nou zo omzetbevorderend is, maar dat komt omdat de fabrikanten de boxen als OEM aanbieden. Idereen die het leuk vind kan er zijn eigen merkje op plakken en de meuk te koop aanbieden.

 

Veel merken zullen zo weer failliet zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het niet helemaal eens over de JokerCam, werkt al op veel recievers en had de MM in het begin ook niet dezelfde problemen. Kan me herinneren dat de MM met oude software versies ook in veel recievers niet werkte. Nu heb ik de originele MM 1.04 penta 1.11 en deze werkt nog steeds niet goed met bv Echostar ontvangers, terwijl 1.02 penta 1.05 weer wel goed werkt. Het enigste verschil is dat de huidige software voor de JokerCam nog geen Conax aankan, idem penta 1.05. Ik heb zelfs het idee dat de JokerCam sneller zapt, maar dat is gevoelsmatig en ik kan dat niet technisch onderbouwen. Ik zou geen reden kunnen bedenken met deze hobby waarom mensen geen JokerCam moeten nemen en wel een MM met alle risico's die we hebben meegemaakt op 1 april en alle clones (kopies) die in omloop zijn. Ik stop nu want dit was niet het onderwerp maar wilde wel even reageren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...