Ga naar inhoud


wie kan in mijn topfield 4000 een koeling inbouwen


Gast

Aanbevolen berichten


Citaat:
Wie wil en kan bij mijn Topfield eenn koeling inbouwen?
woon in de buurt van Breda.


waarom heb je dan een koeling nodig? Als je de toppie opstelt volgens het handboek heeft-tie koeling genoeg.

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is absoluut niet waar.

Als je net zoals ik een magic module in je Topfield hebt dan is een koeling zeer noodzakelijk.

Een machine die altijd erg heet wordt zal in de toekomst moeilijkheden geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welk handboek Snopper bedoelt, maar ik heb er een klein blauw boekje bij gekregen waar in kernachtig zinnen (soort Nederlands-Koreaan) staat wat ik in grote lijnen moet doen, dit gidsje mag toch wel ietsje beter. Een uitgebreid advies voor een optimale opstelling (voor een open, tochtig raam?) heb ik nog niet kunnen ontdekken. En ook ik zet hem/haar natuurlijk zo vrij en los mogelijk, maar dat is echt geen garantie voor een kouwe Toppie. Het valt bij mij per saldo nog wel mee, maar toch ligt de MM soms heet op de hand. Op termijn ga ik (natuurlijk) wel aan de slag om er een koeling in te bouwen.

 

Gorilla King

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield gaat er in hun handleiding niet van uit dat er een MM in zit, en alleen maar van de bestaande ASTON en/of Irdeto cammetjes.

Een MM heeft tov de andere cammetjes het dubbele aan stroomverbruik, vandaar de extra warmte ontwikkeling bij gebruik van een MM.

 

Advies: bij gebruik van een MM, in het onderste slot, en bovenste leeg, anders extra koelen om de werking te garanderen op de lange termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...