Ga naar inhoud

Checksum probleem bij het booten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Traveller

Als je de de software aanpast in de nieuwe image, wil de box niet meer booten. Ligt dit aan de checksum? Hoe kan dit probleem opgelost worden?

Geplaatst:

Yo Measwel,

Allereerst had je deze vraag ook al via PM aan mij gestuurd en daar heb ik het ook al beantwoord. Het is het mooiste als je voor dit soort algemene vragen alleen het forum gebruikt, zodat anderen evt. ook wat aan het antwoord hebben. Zeker niet zowel het forum als PM.

Mijn images hebben geen bijzonder checksum. Elders op dit forum staat al beschreven hoe je images uitpakt en vervolgens weer inpakt. Ik bedenk me net wel dat ik in mijn laatste release weer tegen het ruimte-limiet aan zit. Een Dreambox CRAMFS-image mag niet groter zijn als 6291456 bytes. Als je te veel toegevoegd hebt en het image wordt groter als dat, laat het zich op het eerste gezicht nog prima flashen, maar kun je allerlei vage problemen verwachten, aangezien het stuk na de 6291456 byte-grens gewoon afgekapt wordt.

Grtz,

Traveller

Geplaatst:

Eerst mijn lof voor de images die jij bakt !

m.b.t de size ,zou het niet mogenlijk zijn om

de files die je niet strikt nodig hebt om te booten

in de tgz file te zetten (in de image) en dat die

dan bij het eerste keer opstarten van de box die

tgz uitpakt in /var/xxxxxxxx zet

pukje

Geplaatst:

Yo pukje,

Dank voor het compliment.

Wat je voor stelt, heeft weinig zin. Zo'n CRAMFS-image is al compressed (da's waar de "C" in "CRAMFS" voor staat :-), dus het gedeeltelijk nogmaals comprimeren zou het image alleen maar groter maken.

Grtz,

Traveller

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen