Ga naar inhoud


NextWave SUC 2500 UCAS getest


RobinHood

Aanbevolen berichten

Gisterenavond flink gespeeld met deze ontvanger. Is een kleiner kastje dan die van de eerder in NL uitgebrachte ucas receivers. Alles lijkt net zo te werken als bv een DigiX, ook Digital Out, etc.

EPG kan 7 dagen voorruit kijken, al zendt niet elke kanaal dit uit.Beeld en geluid is even goed als bij de andere ontvangers.Je kunt hem van ucas in penta krijgen, door eerst een loader met de ucasprogger te laden, en daarna met dezelfde progger(dus niet met Magic progje) penta of tetra te laden.

Het grootste verschil zit hem in het feit dat je later weer terug kan naar ucas. Is mij nog niet gelukt, ik zit te wachten op de juiste software hiervoor.(zou worden opgestuurd). Prijstechnisch zit hij onder de Xtreme en DigiX en ...., noem maar op.

Helaas geen Nederlands menu, wel een hele mooie uitgebreide.Games, Diseqc, etc. Er zijn Favorietlijsten aan te leggen(4), er is een editor en ik heb een kanaallijst gemaakt.

Kortom, weer een keuze mogelijkheid erbij. Is dat nou beter of slechter voor een beginnende satellietkijker. Er wordt wel erg veel aangeboden op dit moment. Daarintegen worden hierdoor de prijzen weer scherper, de consument profiteert hier toch wel van.

NextWave SUC2500 heeft trouwens ook nog een broertje, de 2300. Deze heeft geen ucas, maar werkt wel standaard al met een irdeto moduul op 5 in 1. Deze komt vanavond aan de beurt.

Werken reeds andere sat4allers met de 2300 of 2500 ???

 

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb ook zo'n 2500 UCas Nextwave met penta 1.09(Was erop gezet),werkt prima.

Heb firmware penta 1.10 en 1.20.

Ik ging net die nieuwe penta proberen erop te zetten met magic loader.Ik lees nu net dit van u,graag wat hulp over welke loader ik moet gebruiken en hoe.Wat heb jij erop staan?Heb ook nog een pioneer,deze week de 6.19NL erop gezet,conax ok.Graag dus nu ook m'n Nextwave,thx.Misschien een PM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bistro, en anderen.

1 met Hloader de file bl_dream021203.bin laden met Ucas - progger. dit op blok 0

2 met dezelfde loader en progger de gewenste penta of tetra

(oid) laden.Dit moet op blok 4

En dat is alles ! Je kan in feite niets fout doen. Dus geen Magicloader gebruiken voor de penta.

Op dezelfde manier kun je ook terug naar 1.417( begin-toestand). Dit moet op blok 1, file ucsd1417.bin

 

Als het programma klaar staat, start je de ontvanger op. Gebeurt er niets, dan druk je op " SEND"

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...