Gast Geplaatst: 20 februari 2003 Geplaatst: 20 februari 2003 Hey guys, Wat ik doe of probeer, het lukt me maar niet om een nfs share succesvol te mounten als /hdd om zo op de geshared drive op mijn servertje (WinXPpro) te kunnen opnemen. Alles lijkt goed te verlopen... Nergens foutmeldingen te bespeuren maar toch wil de Dreambox die share niet als /hdd gebruiken... Anyone have an idea? Thanks, S
Gast Geplaatst: 20 februari 2003 Geplaatst: 20 februari 2003 Probeer eens een share op een FAT32 drive te NFS-sharen.
Gast Geplaatst: 20 februari 2003 Geplaatst: 20 februari 2003 @ Sven Waarom op fat32?? NTFS werkt ook prima, ik heb het draaien op een windows 2000 advanced server. @ SirG Kijk eens bij services of de TrueGrid portmapper en de NFS server wel opgestart zijn. Anders start ze handmatig even op, eerst de portmapper daarna de nfs server. Het heeft er verder niets mee te maken of je fat32 of ntfs hebt. Kijk ook eens kritisch naar de exports file in je C:\windows\etc of c:\winnt\etc map hebt staan
Gast Geplaatst: 20 februari 2003 Geplaatst: 20 februari 2003 Ditzelfde probleem was ik op het message board al tegengekomen. Het probleem was toen opgelost nadat de partitie geconverteerd was naar FAT32. Het programma dat er gebruikt werd was OMNI-NFS. Met OMNI-NFS wil het ook wel werken onder NTFS, maar dan moet je wat extra opties zetten. Sven.
Gast Geplaatst: 20 februari 2003 Geplaatst: 20 februari 2003 Ik gebruik niet de TrueGrid nfs-server... Die kreeg ik namelijk niet aan de praat op XPpro... Ik gebruik de NFS server van MS zelf... Dat is nl. de beste die ik kon vinden en werd mij aangeraden door een Linux-geek... De NFS-share draait wel degelijk... Het is inderdaad wel een NTFS-partitie... Ik heb bij die NFS-share wel een "encoding" optie met deze mogelijkheden: ansi,big5,euc-jp,euc-kr,euc-tw,gb2312-80,KSC5601,Shift-JIS Die optie heb ik nu op ansi staan... dat leek mij de enige correcte keuze maar I could be wrong... Is zo vreselijk balen... :-(
Romeo_ Geplaatst: 20 februari 2003 Geplaatst: 20 februari 2003 9 van de 10 keren is het (met NTFS) een rechtenprobleem.. zet anders het te runnen NFS server in windows 98 compatibility mode. The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 21 februari 2003 Geplaatst: 21 februari 2003 In de activity log van de NFS server staat trouwens: MOUNT SUCCES met het IP van mijn dreambox en de juiste share er bij... Maar toch wil de DB niet opnemen... :-(
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen