chablis Geplaatst: 21 februari 2003 Geplaatst: 21 februari 2003 Ik raak er een beetje confuus van ik kom de naam diseqc steeds tegen. Dan lijkt het om een LNB omschakelaar te gaan en dan weer om een moter en dan weer wat anders. Is het een merknaam dan? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Bigfoot Geplaatst: 21 februari 2003 Geplaatst: 21 februari 2003 Je kunt er zowel mee schakelen door 1 coax kabel tussen 2 LNB's maar je kunt er ook schotels (tot 1.2 meter) mee besturen. Voor dat laatste heb je wel Disecq versie 1.2 nodig.
Gast Geplaatst: 21 februari 2003 Geplaatst: 21 februari 2003 ik dacht dat het een besturings systeem is Diseq en zo als Bigfoot al aan gaf je kan er mee schakelen tussen 2 lnb`s en een draai baar systeem van maken met een motor. Succes
Pionewbie Geplaatst: 21 februari 2003 Geplaatst: 21 februari 2003 @ Chablis DiSeqC is een merknaam voor de protocollen en specificaties die opgesteld zijn door Eutelsat tbv LNB switches en motorbesturing van schotels. Er zijn diverse versies o.a. 1.0, 1.1 en 1.2. Als men het heeft over een DiSeqC(switch) bedoelt men een LNB switch die voldoet aan DiSeqC specificaties. Een DiSeqCmotor is dus een motor waarvan de sturing voldoet aan de DiSeqC specificaties. Als je ontvanger een DiSeqC besturing heeft, kan je afhankelijk van de versie er een DiSeqC (switch) of DiSeqCmotor op aansluiten. Voor meer informatie kijk hier.
chablis Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Geplaatst: 21 februari 2003 Ah, nu begin ik er iets van te snappen (en ook de verwarring) en dat het een afkorting is voor: Digital Satellite Equipment Control. Goeie link. De Oe PCL kan er weer flink tegenaan Bedankt! DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen