Gast Joebel Geplaatst: 21 februari 2003 Geplaatst: 21 februari 2003 Een goedenavond beste Satters, Ik heb het volgende probleem. Als ik op de Philips (met Servi-1.42) een Astra kanaal ontvang, dan trekt dat op de één of andere manier het signaal weg van verschillende Hotbird kanalen op de Humax.(met ToH2.2). Maar ook bij Hotbird ontvangst op de Philips, Astra ontvangst op de Humax gestoord. Ik heb de volgende installatie: 88cm Triax vast, met 2 twin LNB's voor Astra en Hotbird, via een diseqc2 naar de Philips en via een diseqc4 naar de Humax. (Hierop heb ik ook nog een LNB (op een latje) aangesloten met perfecte Sirius ontvangst als de Phil niet aan is) Zelf heb ik het idee dat de diseqc2 de boosdoener is. Is er iemand die hier misschien raad mee weet! Vol verwachting kijk ik uit naar een antwoord. Joebel. KUNST is KUNST, maar als je het KUNT, is het geen kunst meer!
Zilverster Geplaatst: 21 februari 2003 Geplaatst: 21 februari 2003 @Joebel, Hallo, ik heb zelf een humax door gekoppeld naar mijn philips d.m.v. coax, wanneer ik horizontaal op de humax kijk kan ik ook alleen maar horizontaal naar de philips kijken. Hoe dit met een diseqc werk weet ik niet, geen ervaring mee, hou ons op de hoogte, gr. Zilverster You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Joebel Geplaatst: 22 februari 2003 Geplaatst: 22 februari 2003 @ een ieder, Vandaag aan het experimenteren geweest. O.a. andere LNB, verschillende andere aansluitingen uitgeprobeerd, waaronder tot slot de 2 diseqc uitgangen verwisseld. Dus de diseqc-2 naar de Humax en de diseqc-4 naar de Philips en zie, nu werd de Philips gestoord door de Humax. Als ik buiten de diseqc-2 om direct van de Astra of Hotbird LNB naar de Philips ga, dan is er ook geen storing. Ik maak uit één en ander op dat de diseqc-2 de boosdoener is, maar misschien is er iemand die hierover een andere mening heeft. Zou het dan zo moeten zijn dat je 2 exact dezelfde diseqc's moet gebruiken. Ik ben tewerk gegaan volgens Gerdy's tekeningen. Graag jullie reactie en mening. Joebel.
Pionewbie Geplaatst: 22 februari 2003 Geplaatst: 22 februari 2003 @ Joebel Liggen jouw diseqc's soms dicht bij elkaar? Is je 2voudige diseqc soms in een plastic behuizing? Zo ja. Probeer eens de 2 diseqc's verder van elkaar weg te leggen, of scherm de 2 voudige eens af. Bv met aluminiumfolie. Dit is zo maar een ideetje. Ik weet niet of het werkt. Succes verder.
Frans B Geplaatst: 24 februari 2003 Geplaatst: 24 februari 2003 Ik heb de 2 diseqc's ongeveer 2 meter uit elkaar. Zelfde probleem. Heb ook een 4 voudige diseqc geprobeerd, zelfde probleem. Nu wil ik het proberen met een dubbele diseqc. Dus het 2 in 1 model. System Administrator (niet van deze site)
Gast Joebel Geplaatst: 26 februari 2003 Geplaatst: 26 februari 2003 @ Pionewbie Jouw voorstellen geprobeerd, helaas geen resultaat. Bedankt voor het meedenken. @Frans B Laat het resultaat van 2 in 1 even weten a.u.b. Ik ben benieuwd. Alvast bedankt. Joebel.
Rakker71 Geplaatst: 27 februari 2003 Geplaatst: 27 februari 2003 Bij mij een vergelijkbare situatie echter zonder problemen! Heb wel de switches aan de andere kant van de muur (1 buiten en 1 binnen). Probeer anders eens met een laag zilverfolie ertussen (let op dat je geen kortsluiting maakt)! groetjuzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Gast Joebel Geplaatst: 22 maart 2003 Geplaatst: 22 maart 2003 @ Frans B Ik ben benieuwd of je inmiddels de 2 in 1 reeds geprobeerd hebt. Groetjes Joebel.
Frans B Geplaatst: 23 maart 2003 Geplaatst: 23 maart 2003 Nog niet, deze is hier nog nergens te vinden..... System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen