Ga naar inhoud

Channelmaster 120 versus Humax 5400

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, kan ik een Channelmaster 120 Polarmount (met actuator)rechtstreeks aansluiten op een Humax 5400 het blijkt wel een 36V uitvoering te zijn, volstaat het om hier een 36V voeding op te zetten en gaat het draaien dan via de coax, of is het zoals ik denk dat daar een aparte V-box tussen moet en moet ik dan met die V-box de schotel roteren of is er een systeem waarbij dit niet nodig is.

Ps men vraagt voor deze schotel euro 100,- incl. actuator excl. een V-box is dit te duur?????

Geplaatst:

Als het een echte polarmount met losse 36v actuator is heb je een vbox nodig voor je humax.

Voor een 120cm channelmaster inclusief polarmount betaal je 300 euro. Een actuator kost ook al gauw 50 Euro. Dus mits in goede staat is 100 euro een koopje.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Hij schrijft (verkoper) dat hij rechtstreeks op de voeding op zijn ontvanger aanluit( ingebouwde voeding dus) oftewel 2 kabels voor de motor en 2 voor de sensor (zal wel de kop zijn)

Wie weet raad wat het is???

Geplaatst:

1/je zal zeker een v-box nodig hebben, de motor is inderdaad een 36 volt actuatormotor (2 draden) met een puls uitgang (ook 2 draden). de V-box zet het diseqc signaal van je hummie om naar een 36 volt signaal, en de v-box controleert middels de pulsen die de actuatormotor uitstuurt of de gewenste positie bereikt is.

2/100 euro is zeker niet te duur. dit is een zeer degelijke polyester schotel. let wel op, het is een zwaar ding die op een hele dikke (4 duimse gaspijp) gemonteerd moet worden. Ik gebruik al heel wat jaartjes zo'n ding. Nieuwprijs was destijds zo rond de 650 gulden.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik wil hem op een tegelvoet op mijn platdak zetten (is wel 900cm vanag de grond) en er is nog al wat wind in de buurt. Maar verder geen opstakels

Kan het zijn dat verkoper een ontvanger heeft waar hij deze zonder v-box op aan kan sluiten of heeft hij waarschijnlijk wel ergens een kastje staan??

Geplaatst:

Een V-box gebruiken is één oplossing; een analoge ontvanger-positioner gebruiken is een andere oplossing (voordeel: gemakkelijker uitrichten en berekenen via die satellieten waar nog analoge zenders opzitten).

100€ is zeker niet te veel (en een zeer goede prijs) als het een channelmaster van de LAATSTE generatie is! Hangt er dus vanaf hoe oud hij is...

(Laatste generatie: de rug van de schotel zit vol met ruitervormige verstevigingen, eveneens in polyester natuurlijk. De vorige generatie was gewoon effen en dàn is 100€ wel duur want daar koop je een museumstuk)

Gerdy

Geplaatst:

Ehhh, Gerdy, ik ben de bezitter van zo'n museumstuk maar ik wil em niet kwijt. dat ding staat al vanaf 1991 ??? (kan ook ergens 1992 zijn) boven de nok van mijn dak uit te kijken maar doet het nog best. er zit natuurlijk wel een nieuwe lnb op, en een goed jaar geleden een nieuwe actuatormotor opgezet. De polarmount en schotel zijn echter dusdanig degelijk uitgevoerd dat er nog steeds geen waarneembare speling op de lagerbussen zit.

Nee, dan die flutbordjes uit weet ik veel wat voor "apenlanden" met een diseqc motortje. volgens mij staat diseqc voor Dit Is Echt Qut. wat een rommel.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Volledig akkoord: als hij er staat en goed werkt is er geen reden om hem te vervangen maar, eerlijk, heb je er géén en je wil er zo een 2dehands kopen, ga je dan gaan voor zo'n model voor die prijs?

Gerdy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen