signus Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 Ondanks vele tips via dit board blijf ik kennelijk toch iets verkeerd doen..... Wie kan mij antwoord geven? GEGEVENS: PC met windows xp en ADSL multi-router (thomson) UTP kabel (non twisted) tussen dreambox en router Gegevens verkregen vanuit ipconfig/all: Ethernet adapter Lan verbinding autom confog ingeschakeld: ja DHCP ingeschakeld: ja IP adres: 10.0.0.151 subnetmasker: 255.255.255.0 standaard gateway: 10.0.0.138 DHCP server: 10.0.0.138 DNS server: 10.0.0.138 Windows IP-configuratie: knooppunttype: onbekend IP- routering ingeschakeld : nee wins proxy ingeschakeld: nee Op dreambox ingegeven: ip 10.0.0.153 netmask 255.255.255.0 nameserver 62.251.0.6 (= hccnet) gateway 10.0.0.138 Ik ga ervan uit dat als alles correct is ingeschakeld ik op de router de LEDs moet zien branden. echter, helaas, helaas. Ik weet het niet meer. Grtz, Signus
Gast Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 Nameserver van Dreambox behoort IP adres van de PC te zijn
Gast Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 werkt een ping van de PC naar de dreambox (op IP#)?
signus Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Geplaatst: 23 februari 2003 Begrijp ik het goed dat ik de namserver dreambox NIET het ip adres van de provider, maar die van mijn PC moet ingeven??? Ik heb geen idee hoe ik moet/kan pingen?? Grtz, Signus
naitsirhc Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 nou ik heb als nameserver precies hetzelfde hoor, dus dat is goed Probeer eens te pingen naar de dreambox: ping 10.0.0.151 En begrijp ik het goed dat je de LEDs niet ziet branden? Und TschjuB
Gast Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 wat je het beste ff kunt doen is in de router admin kijken wat er staat bij de status monitor.... in je dreambox moet je het volgende instellen IP : 10.0.0.153 Netmask : 255.255.255.0 Nameserver : de dns van je provider ( waarschijnlijk wel te zien in de admin van je router onder status monitor of zoiets dergelijks Gateway : het ip nummer van je router configure network aanvinken en save dan moet het werken..... als je zeker wil weten of de keyupdate werkt ga dan ff naar het games menu en kies daar internet keyupdate.... daarna via ftp ff naar je dreambox mapje var/keys en daar moet dan de softcam.key staan maar de softcam.key 0 moet dan ook een groete hebben van ongeveer 8Kb dan weet je dat je update werkt suc6 gr skilder
signus Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Geplaatst: 23 februari 2003 Yep. Ik zie op mijn router geen leds branden op de poort waarop de Dreambox is aangesloten. Hoe moet ik pingen (heb geen idee)?? Ik neem toch aan dat als de leds wel branden dat ik dan pas een verbinding heb (dreambox/router) Grtz, Signus
Helgo-Sat Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 heb je wel de goede kabel??? dus geen Cross maar een normale UTP kabel??
signus Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Geplaatst: 23 februari 2003 Waar vind ik de router admin? ik denk dat ik hier een stuk wijzer van kan worden. Het probleem is dat ik nergens op mijn pc iets kan vinden wat te maken heeft met mijn router. Grtz, Signus
rsjmeijer Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 Als er op de router al geenextra lampje gaan branden als je de dream box aankoppeld is wellicht de kabel kapot. Hoe je moet pingen staat een paar reactie's terug, tik in: "ping ipnummer_db" en dan komt er een antwoord als hij is aangesloten, en geen antwoord als dat niet het geval is. Wellicht overbodig, maar je hebt wel de enable network aangevinkt bij de netwerk settings in de dreambox?? Robert een sat groet van Hobby Robby
Gast Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 pingen werk als volgt ga naar start uitvoeren typ hier in "command" je komt nu in een dos prompt typ hier in ping 10.0.0.153 ( als ik me niet vergis is dat het ip nummer van jou dreambox ) dan zie je als het goed is dat ie pakketjes gaat verzenden naar de dreambox als hij 4x de melding time out .... geeft heb je waarschijnlijk de verkeerde kabel als ie goed verzend na 4x en geen verlies aangeeft heb je gewoon verbinding.... probeer eens te kijken of je de utp kabel wel in de goede poort van je router hebt dat ie niet per ongeluk in een up link poort hangt dan werkt het namelijk niet.... plug eens 2 upt kabels andersom misschien dat het helpt suc6 gr skilder
signus Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Geplaatst: 23 februari 2003 Ja, enable network is aangevingd. Kabel is oke (deze heb ik net nog op een tester gehad). allen het pingen snap ik nog stees niet. Grtz, Signus
naitsirhc Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 Als je geen LEDs ziet branden, dan kan het wel eens zo zijn dat je netwerk kabel niet goed is. Als je de box wilt pingen, dandoe je: - Start - uitvoeren -typ in: CMD je ziet nu een dos-box hier typ je in: ping 10.0.0.153 Als het goed is, zie je pingen naar 10.0.0.153 met 32 byte gegevens antwoord van 10.0.0.153: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64 enz. als dit niet het geval is, is zeer waarschijnlijk je kabel kaduuk Und TschjuB
Gast Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 DNS is alleen van belang zodra je behoefte hebt aan een automatische vertaling van een verbindingsnaam naar een IP#. Klaarblijkelijk werkt de instelling op de windowsPC want anders zouden we je hier niet zien, dus zou het voor de hand liggen op de dreambox dezelfde instellingen voor subnetmask, gateway (je router adres) en nameserver-DNS- (je router adres) te gebruiken. Natuurlijk wel de box z'n eigen IP# laten houden. Wellicht moet je toch eens een poging doen om bij een paar netwerk product leveranciers wat bij te lezen over dit soort configuraties. Ook zou het me niet verbazen als er bij het modem een handleiding is meegegeven (op papier of op CD) waarin de basale instellingen beschreven worden. Alle handleidingen van modem/router enz leveranciers die ik tot nu toe gezien heb beginnen na de eerste instellingen met een simpele functie controle in de vorm van een ping (open een MS-dos prompt console en type in : ping XXX.YYY.ZZZ.AAA waarin de letters natuurlijk vervangen zijn door het IP-nummer van het doel wat je wil bereiken. Als dat werkt krijg je een antwoord in de vorm van een tijd die nodig was om over de verbinding iets heen en weer te sturen, werkt het niet krijg je iets als connection timed out groetjes skippy2 ps ik weet nog goed hoeveel tijd het mij kostte om een half leven geleden mijn eerste huisnetwerkje draaiend te krijgen, dus wanhoop niet meestal is het een kleinigheidje als twee (groepen) getalletjes omgekeerd, maar voor je dat ziet
Helgo-Sat Geplaatst: 23 februari 2003 Geplaatst: 23 februari 2003 Router admin vind je ws. onder 192.168.0.1 of 192.168.0.2 maar ik zou ff in de handleiding kijken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen