Ga naar inhoud

Router verbinding lukt nog steeds niet! help svp

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ondanks vele tips via dit board blijf ik kennelijk toch iets verkeerd doen..... Wie kan mij antwoord geven?

GEGEVENS:

PC met windows xp en ADSL multi-router (thomson)

UTP kabel (non twisted) tussen dreambox en router

Gegevens verkregen vanuit ipconfig/all:

Ethernet adapter Lan verbinding

autom confog ingeschakeld: ja

DHCP ingeschakeld: ja

IP adres: 10.0.0.151

subnetmasker: 255.255.255.0

standaard gateway: 10.0.0.138

DHCP server: 10.0.0.138

DNS server: 10.0.0.138

Windows IP-configuratie:

knooppunttype: onbekend

IP- routering ingeschakeld : nee

wins proxy ingeschakeld: nee

Op dreambox ingegeven:

ip 10.0.0.153

netmask 255.255.255.0

nameserver 62.251.0.6 (= hccnet)

gateway 10.0.0.138

Ik ga ervan uit dat als alles correct is ingeschakeld ik op de router de LEDs moet zien branden. echter, helaas, helaas. Ik weet het niet meer.

Grtz,

Signus

Geplaatst:

Begrijp ik het goed dat ik de namserver dreambox NIET het ip adres van de provider, maar die van mijn PC moet ingeven???

Ik heb geen idee hoe ik moet/kan pingen??

Grtz,

Signus

Geplaatst:

nou ik heb als nameserver precies hetzelfde hoor, dus dat is goed

Probeer eens te pingen naar de dreambox:

ping 10.0.0.151

En begrijp ik het goed dat je de LEDs niet ziet branden?

Und TschjuB

Geplaatst:

wat je het beste ff kunt doen is in de router admin kijken wat er staat bij de status monitor....

in je dreambox moet je het volgende instellen

IP : 10.0.0.153

Netmask : 255.255.255.0

Nameserver : de dns van je provider ( waarschijnlijk wel te zien in de admin van je router onder status monitor of zoiets dergelijks

Gateway : het ip nummer van je router

configure network aanvinken en save dan moet het werken.....

als je zeker wil weten of de keyupdate werkt ga dan ff naar het games menu en kies daar internet keyupdate.... daarna via ftp ff naar je dreambox mapje var/keys en daar moet dan de softcam.key staan maar de softcam.key 0 moet dan ook een groete hebben van ongeveer 8Kb dan weet je dat je update werkt

suc6 gr skilder

Geplaatst:

Yep. Ik zie op mijn router geen leds branden op de poort waarop de Dreambox is aangesloten. Hoe moet ik pingen (heb geen idee)?? Ik neem toch aan dat als de leds wel branden dat ik dan pas een verbinding heb (dreambox/router)

Grtz,

Signus

Geplaatst:

Waar vind ik de router admin? ik denk dat ik hier een stuk wijzer van kan worden. Het probleem is dat ik nergens op mijn pc iets kan vinden wat te maken heeft met mijn router.

Grtz,

Signus

Geplaatst:

Als er op de router al geenextra lampje gaan branden als je de dream box aankoppeld is wellicht de kabel kapot. Hoe je moet pingen staat een paar reactie's terug, tik in: "ping ipnummer_db" en dan komt er een antwoord als hij is aangesloten, en geen antwoord als dat niet het geval is.

Wellicht overbodig, maar je hebt wel de enable network aangevinkt bij de netwerk settings in de dreambox??

Robert

een sat groet van

Hobby Robby

Geplaatst:

pingen werk als volgt

ga naar start

uitvoeren

typ hier in "command"

je komt nu in een dos prompt

typ hier in

ping 10.0.0.153

( als ik me niet vergis is dat het ip nummer van jou dreambox )

dan zie je als het goed is dat ie pakketjes gaat verzenden naar de dreambox als hij 4x de melding time out .... geeft heb je waarschijnlijk de verkeerde kabel als ie goed verzend na 4x en geen verlies aangeeft heb je gewoon verbinding....

probeer eens te kijken of je de utp kabel wel in de goede poort van je router hebt dat ie niet per ongeluk in een up link poort hangt dan werkt het namelijk niet.... plug eens 2 upt kabels andersom misschien dat het helpt

suc6 gr skilder

Geplaatst:

Als je geen LEDs ziet branden, dan kan het wel eens zo zijn dat je netwerk kabel niet goed is.

Als je de box wilt pingen, dandoe je:

- Start

- uitvoeren

-typ in: CMD

je ziet nu een dos-box

hier typ je in:

ping 10.0.0.153

Als het goed is, zie je

pingen naar 10.0.0.153 met 32 byte gegevens

antwoord van 10.0.0.153: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

enz.

als dit niet het geval is, is zeer waarschijnlijk je kabel kaduuk

Und TschjuB

Geplaatst:

DNS is alleen van belang zodra je behoefte hebt aan een automatische vertaling van een verbindingsnaam naar een IP#. Klaarblijkelijk werkt de instelling op de windowsPC want anders zouden we je hier niet zien, dus zou het voor de hand liggen op de dreambox dezelfde instellingen voor subnetmask, gateway (je router adres) en nameserver-DNS- (je router adres) te gebruiken. Natuurlijk wel de box z'n eigen IP# laten houden.

Wellicht moet je toch eens een poging doen om bij een paar netwerk product leveranciers wat bij te lezen over dit soort configuraties. Ook zou het me niet verbazen als er bij het modem een handleiding is meegegeven (op papier of op CD) waarin de basale instellingen beschreven worden. Alle handleidingen van modem/router enz leveranciers die ik tot nu toe gezien heb beginnen na de eerste instellingen met een simpele functie controle in de vorm van een ping (open een MS-dos prompt console en type in : ping XXX.YYY.ZZZ.AAA waarin de letters natuurlijk vervangen zijn door het IP-nummer van het doel wat je wil bereiken. Als dat werkt krijg je een antwoord in de vorm van een tijd die nodig was om over de verbinding iets heen en weer te sturen, werkt het niet krijg je iets als connection timed out

groetjes skippy2

ps ik weet nog goed hoeveel tijd het mij kostte om een half leven geleden mijn eerste huisnetwerkje draaiend te krijgen, dus wanhoop niet meestal is het een kleinigheidje als twee (groepen) getalletjes omgekeerd, maar voor je dat ziet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen