Ga naar inhoud


Netwerk Help


Gast

Aanbevolen berichten

hi,

kom er niet meer uit???

 

Heb hier: een aansluiting van @home met 3 cp nr`s en 3 ip adressen via 1 modem (legaal) een usb hub 10/100 8 poorts

 

pc 1: p3 733 met 3 besturingssystemen n.l 98se , xp ned , xp pools

met 2 netwerkkaarten 1x 3com en 1x 100/10 ethernet pci adapter (generic)

 

pc 2: =laptop p2 350 met alleen 98 se met een usb (silicom) 10/100 netwerkadapter

 

Nu wil ik pc1 en 2 in thuisnetwerk hebben allebei onder 98se met volledige toegang hoofdzakelijk voor snel data overzetten van pc2 naar pc1

 

Wie kan mij hiermee helpen heb al een 20tal sites geprobeerd met voorbeelden maar mg niet baten.

 

WIE O WIE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
hi,
kom er niet meer uit???

Heb hier: een aansluiting van @home met 3 cp nr`s en 3 ip adressen via 1 modem (legaal) een usb hub 10/100 8 poorts

pc 1: p3 733 met 3 besturingssystemen n.l 98se , xp ned , xp pools
met 2 netwerkkaarten 1x 3com en 1x 100/10 ethernet pci adapter (generic)

pc 2: =laptop p2 350 met alleen 98 se met een usb (silicom) 10/100 netwerkadapter

Nu wil ik pc1 en 2 in thuisnetwerk hebben allebei onder 98se met volledige toegang hoofdzakelijk voor snel data overzetten van pc2 naar pc1

Wie kan mij hiermee helpen heb al een 20tal sites geprobeerd met voorbeelden maar mg niet baten.

WIE O WIE


Het is mij en wellicht ook anderen onduidelijk hoe je installatie in elkaar zit.
usb hub 10/100 8 poorts - bedoel je echt USB of bedoel je UTP en waar is die aangesloten?
pc 1: met 2 netwerkkaarten - zit je kabelmodem op kaart 1 en je pc 2 mbv internetsharing op kaart 2?

Als het laatste het geval is, is het een kwestie van je computers goed instellen, want je hebt dan al een netwerkverbinding tussen pc 1 en pc 2.

Als je de hub achter je kabelmodem hebt zitten en je computers op de hub, dan zou ik nooit bestanden en printer delen aanzetten, want dan kan iedereen vanaf het internet op jouw computer komen.
Als je statische IP adressen hebt kan je mbv firewall's en de goede instellingen voorkomen dat men op je computer komt, maar alles wat jij verstuurt is dan nog wel door anderen te zien.

Er zijn dus 2 mogelijkheden:
1 - Pc 1 aansluiten op kabelmodem en mbv kaart 2 en internetscharing pc 2 aansluiten.
2 - Koop een router met ingebouwde switch (€ 60 a € 80) en alles werkt makkelijk en probleemloos.

De al eerder genoemde site is echt goed en informatief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...