Ga naar inhoud


werkgroep word niet gevonden


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk van diverse computers.

Deze zijn verdeeld in twee werkgroepen.

Echter komen deze groepen en computers niet naar voren als ik op de link :"mijn netwerlokaties " klik

Het enige wat ik zie is de computer waar ik achter zit.

Als ik met windows ga zoeken en ik gebruik als zoekopdracht: "*" dan vind hij ook niets. Maar als ik in de zoekfunktie de naam van de computer in het netwerk invoer die ik hebben moet dan komt die computer wel naar voren en kan ik hem ook benaderen.

Waarom komen de computers niet vanzelf naar voren als ik op :"mijn netwerklokaties" klik?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je "delen van printers en harde schijven" ingeschakeld?

Heb je de printer als netwerkprinter geinstalleerd op de server en de slaves?

Heb je de schijven op "delen" gezet?

En heb je de juiste werkgroep(en) ingesteld, Windows XP heeft de eigenschap om eigenmachtig namen van werkgroepen te wijzigen in MSHOME.

Misschien helpt het, of je wist het al.

Gr. Opa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi opa,

natuurlijk staat dat aan anders zou ik met de zoekfunktie ook geen computers kunnen vinden en benaderen. Het is een soort vertraging want na een lange tijd staan ze de diverse computers opeens wel in mijn netwerkomgeving. Maar waarom duurt dat zo lang. Refresh helpt ook niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar ideeen...

 

Heb je NETbeui of alleen TCP/IP geinstalleerd (NETbeui erbij wil weleens helpen)

 

Verder heb je uiteraard over dezelfde gebruiker/rechten staan en het systeem met de hoogste windowsversie bepaald meestal het netwerk.

 

het je onder DOS het commando NET geprobeerd of in uitvoeren WINIPCFG (o.i.d. ligt aan je Windows versie) en komt het met elkaar overeen?

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...