Ga naar inhoud


Problemen AD3000 IP / D2500IP(Oproep Radar)


philos31

Aanbevolen berichten

Zoals vele van onze medegebruikers van deze ontvanger hebben gemerkt zit er een productiefout in de AD3000IP waardoor het bekende probleem zich voordoet dat zenders spontaan verdwijnen, de database gemuteerd raakt enz. enz.

Echostar onderkent dit probleem niet en rekent dus ongeveer 100 Euro voor reparatie!

 

Eigenlijk zou dit (omdat het een bekende productiefout is) onder garantie moeten gebeuren.

 

Om Echostar iets meer onder druk te zetten kunnen we proberen om via Tros Radar dit probleem aan de kaak te stellen. Ik weet dat een aantal mensen al heeft gebeld of gemaild naar Radar en dit probleem heeft voorgelegd, maar er zijn meer klachten nodig om hier op TV aandacht aan te besteden.

 

Je kunt je klacht kwijt via het GRATIS nummer van Tros Radar: 0800 1343 of via hun site: Hier!

Hoe meer mensen dit doen hoe meer kans op ons recht!

____________________________________

-Dreambox DM800HD / Linksys NSLU2 / Moteck 120 -

1.20M Draaibaar Triax / Popcornhour A100 & A110

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, dit geld niet aleen voor de ad 3000 ip, maar ook voor zijn kleine broer de d 2500 ip.

Ik heb er hier al vaker iets over geschreven en heb dit afgelopen weekend weer een "geval" gezien bij een kennis van mij, dat zijn dus in mij omgeving drie stuks te weten mijn ingeruilde d 2500 de daarvoor terug gekochte ad 3000 en een d 2500 van een niets wetende kennis. Ik heb over mijn ad 3000 nog niet eens geklaagt bij echostar omdat je gewoon moe wordt van zoiets, het overkomt mij nu al voor de tweede keer, zelfde probleem zelfde verschijnselen.

Ben echter van mening dat het door echostar opgelost dient te worden door middel van een terugroepactie zoals ook gebruikelijk is in de auto en motorbrance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, als aanvuling heb ik nog een oproep, mischien zou het handig zijn om als leden van deze site eens gezamelijk een oproep te doen aan echostar in Almelo.

maar voor we dit zouden doen zou ik wel eerst eens willen weten wat bv onze moderator Prutsie van dit idee vind.

groetjes........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik ook juist deze oproep geplaatst. Echostar doet niets en cashed gewoon nog eens +/- 100 euro.

En als ze nou ontvangers van 150 euro maakten, maar ze zijn ook nog eens vreselijk duur.

 

Als diegene die er problemen mee hebben nou eens dat gratis nummer bellen dan zijn we al op weg.

Je weet zelf dat als een bedrijf negatief op tv komt, ze meestal omdraaien als een blad.

 

Het lijkt mij het proberen waard. En er liggen al klachten bij Radar over Echostar, dus nog een aantal meer en wie weet...

____________________________________

-Dreambox DM800HD / Linksys NSLU2 / Moteck 120 -

1.20M Draaibaar Triax / Popcornhour A100 & A110

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens even de kop aangepast, dus ook voor de D2500IP, Ik hoop net als de rest dat er nou eens een goede oplossing komt vanuit Echostar!

____________________________________

-Dreambox DM800HD / Linksys NSLU2 / Moteck 120 -

1.20M Draaibaar Triax / Popcornhour A100 & A110

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een 3000ip via sraan die soms vast loopt(het kan een week goed gaan of niet) zou dit ook een fout van het type tuner kunnen zijn

heb er wel ens andere software on gezet hielp niet veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rvs

Deze thread gaat alleen om de flash chip die in boevengenoemde echostar tuners bedoeld wordt. Die flash chip is van zodanige kwaliteit dat hij na verloop van tijd vervangen moet worden. Waarschijnlijk is het een koelings probleem, omdat mijn broer en ik op hetzelfde moment een 2510 kochten (ook opeenvolgende serienummers) en die van mij al na 3 maand met corrupte databases te maken kreeg. Mijn tuner was gestapeld met de video, terwijl de tuner van mn broer los in de kast staat. Deze tuner werkt na 3 jaar nog probleemloos.

 

Het heeft niks met vastlopen te maken. Het vastlopen van jou 3000 kan veel oorzaken hebben, maar waarschijnlijk is het de ci+kaart die jou parten speelt.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van jullie flash problemen is er contact gezocht met echostar.

Zij zijn bereidt om te kijken of er een oplossing is voor jullie probleem zoals blijkt uit onderstaande mail die ik heb ontvangen:

 

Beste EchoStar AD-3000IP(VCS) gebruiker,

 

 

 

EchoStar heeft customer service en customer satisfaction hoog in het vaandel staan.

 

Wij zijn ten alle tijde bereid te trachten om Uw product problemen tot een wederzijdse tevredenheid op te lossen.

 

Indien U op dit moment nog steeds een klacht heeft, met betrekking tot het functioneren van Uw AD-3000IP(VCS)

 

en is deze niet naar tevredenheid opgelost dan verzoeken wij U om zo spoedig mogelijk een email te sturen naar : AD3000IP@echostar.com.

 

 

 

Als U hierin Uw naam, adres en e-mail gegevens, Uw AD-3000IP(vcs) serienummer en een summiere klachtbeschrijving

 

opgeeft dan zullen wij zo spoedig mogelijk kontakt met U opnemen.

 

 

 

Uw kunt eventueel ook kontakt met ons opnemen via de Helpdesk 0900-2021377 (kantoor uren)

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

 

Echostar Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wordt het probleem dan opgelost of zeggen ze dan gewoon weer dat het geen productiefout is?

Want dat is wat ze op dit moment dus doen.

____________________________________

-Dreambox DM800HD / Linksys NSLU2 / Moteck 120 -

1.20M Draaibaar Triax / Popcornhour A100 & A110

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi philos, wat zou jij er van denken om bv. van een ieder die ook last heeft van dit "probleem" te vragen het serie nummer van zijn of haar ontvanger door te geven en dan eens aan echostar in Almelo te vragen hoe het kan dat al deze ontvangers het zelfde probleem hebben, daarna kun je hun antwoord plus de vraagstelling altijd nog eens voorleggen aan radar of kassa, je laat dan naar mijn mening wel zien dat je zelf ook hebt getracht het op te lossen plus dat je dan mischien ook mensen bereikt die niet zo scheutig zijn met het verstrekken van gegevens van persoonlijke aard.Ik sta open voor elke sugestie en ben ook wel bereid eventueel serie nr. te verzamelen en de klacht in te dienen bij echostar. het mag ook per pm.

groetjes........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is op zich niet eens zo'n gek idee.

Als we onze krachten verzamelen, en Echostar hiermee confronteren, kunnen we in ieder geval proberen om een juiste oplossing te krijgen, hoe gaan we dat het beste aanpakken?

____________________________________

-Dreambox DM800HD / Linksys NSLU2 / Moteck 120 -

1.20M Draaibaar Triax / Popcornhour A100 & A110

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi philos, wat zou jij er van denken om bv. van een ieder die ook last heeft van dit "probleem" te vragen het serie nummer van zijn of haar ontvanger door te geven en dan eens aan echostar in Almelo te vragen hoe het kan dat al deze ontvangers het zelfde probleem hebben,


Het probleem wordt veroorzaakt door de flashe's die in de box zijn verwerkt.
Standaard werden ze geleverd door Atmel maar daar kwamen problemen mee zoals bijv. corupte data.
Waneer je dus contact opneemt met echostar zoals omschreven zal bij reparatie de atmel vervangen worden door een flash van een andere fabrikant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoe het probleem word veroorzaakt is reeds lang bekend en ook wat er aan gedaan kan worden, alleen de vraag is of Echostar dit probleem erkend als zijnde een productiefout en in hoeverre zij ons als klant te gemoed willen treden.

kort gezegd WIE GAAT HET BETALEN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook gehad 2jaar terug ze hebben hem toen gratis gerepareerd moest alleen de verzend kosten betalen,of kon hem zelf brengen.nu is die weer tip top in orde ik dacht dat deze regeling nog steeds was,omdat het een producefout was.dus zal maar bellen.mischien is het nog zo?????herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...