RikH Geplaatst: 27 februari 2003 Geplaatst: 27 februari 2003 Hallo iedereen, De situatie is als volgt: Ik heb een professionele DV camera van Sony. De filmpjes kan ik zonder problemen naar de Harddisk schrijven. Dit wordt dan MPEG 2. Nu zoek ik een programma waarmee ik dit kan converteren. Bijv naar MPEG 4 (DIVX), zodat het kleiner wordt en dus verstuurbaar via internet. Mijn vraag ik nu welk programma raden jullie mij aan. Het moet simpel maar toch uitgebreid zijn omdat het hier om professionele doeleinde gaat. De kwaliteit staat voorop! Alvast bedankt, Rik Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)
Gorilla King Geplaatst: 27 februari 2003 Geplaatst: 27 februari 2003 Kijk hier maar eens, het prog Virtualdub vind ik prettig werken. Wel is het zo dat je daar toch enige tijd in moet steken. Dat geldt volgens mij alle manieren om een divx te maken als het enigzins proffesioneel aan wilt pakken (en dat was dacht ik de bedoeling) dus alles kant-en-klaar zal niet helemaal lukken. cheers Gorilla King
RikH Geplaatst: 28 februari 2003 Auteur Geplaatst: 28 februari 2003 Gorrila bedankt, Heb naar dit programma gekeken en is inderdaad vrij lastig. Ook lopen de filmpjes echt heel traag. Computer is speciaal geschikt voor videobewerking dus vond ik dat raar. Computer heeft 380 mb intern en pentium 3 en een Raptor DV kaart. Dus zou het echt geen probleem moeten zijn. Iemand anders misschien nog suggesties? Bedankt, Rik Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)
Gast Geplaatst: 28 februari 2003 Geplaatst: 28 februari 2003 Ik veronderstel dat je dan werkt met abdobe premiere, ja kan is zien op hun site of deze eventueel een plug-in hebben uitgebracht voor deze toepassing, wat ik persoonlijk denk dat wel zo zal zijn. Deze zijn toch al jaren bezig met video bewerking en verscheidene compressies. Greetz {Spirit}
RikH Geplaatst: 28 februari 2003 Auteur Geplaatst: 28 februari 2003 Wij werken hier met Xpress DV van Avid. Zeer mooi programma. Zal eens kijken of hier plugins voor te downloaden zijn. Iemand misschien toch nog een surgestie voor een stand-alone programma? Bedankt, Rik Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)
SmuttiO Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 Dat je pc speciaal voor videobewerken is heeft niks te maken met het converteren van het ene naar het andere formaat. Hoe snel je pc ook is, enkele uren zal het altijd duren (afhankelijk van de omvang). Speciale pc voor videobewerken betekend meestal voorzien van een firewire aansluiting. Het imorteren van video vanaf je DV gaat dan inderdaad snel, maar het omzetten naar andere videoformaten gebeurd gewoon door de CPU (helaas). Suc6 DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.
Gorilla King Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 Citaat: Het imorteren van video vanaf je DV gaat dan inderdaad snel, maar het omzetten naar andere videoformaten gebeurd gewoon door de CPU (helaas). ............. en dan kan die PIII inmiddels wel een stuk sneller. Die 380 MB is wel goed, aangenomen dat om DDR of RIMM geheugen gaat. Verder vraag ik me hoe groot die orginele filmpjes zijn die aan de ene kant wel voor prof. gebruik zijn, maar aan de andere kant wel via internet verstuurd moeten kunnen worden. Welke resolutie, bitrate, kleurdiepte en orginele size hebben ze dan?
RikH Geplaatst: 2 maart 2003 Auteur Geplaatst: 2 maart 2003 Ik zal de situatie wat beter uitleggen. Een vriend van mij is buitenlandcorresponent bij het NOS journaal. Hij moet regelmatig naar Koeweit en Afganistan voor het laatste nieuws. Daar wordt het dan via een mobiele editing set gemonteerd. Dan moet het verstuurd worden via een sattelietverbinding naar Hilversum. Het gaat altijd maar om korte uitzendingen hooguit een paar minuten. Hier is dus het converteerprogramma voor. Het huidige vinden ze niet zo goed werken en deze kan ook niet naar MPEG 4 converteren. Vandaar dat ik een goed programma zoek die dit snel en kwalitatief goed kan. Hoop dat jullie het zo wat beter begrijpen. Rik Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen